Τις τελευταίες μέρες βλέπω πολλούς Πανεπιστημιακούς
δασκάλους να διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους υποστηρίζοντας την πρόταση Φορτσάκη
για αξιοποίηση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στην διαδικασία λήψης απόφασης των
φοιτητών.
Ζω το ίδιο διάστημα με μεγάλη θλίψη και απογοήτευση την καθολική απόρριψη της
ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για λήψη απόφασης μεταξύ των καθηγητών. Ακόμη και από
αυτούς που υποστηρίζουν και
μάχονται για την πρόταση Φορτσάκη. Το παράδειγμα πρόσφατο και πολύ χαρακτηριστικό.
μάχονται για την πρόταση Φορτσάκη. Το παράδειγμα πρόσφατο και πολύ χαρακτηριστικό.
Το Τμήμα βρίσκεται υπό κατάληψη για έκτη (6η) συνεχόμενη εβδομάδα σε
μια άνευ προηγουμένου αντιπαράθεση μεταξύ καθηγητών – φοιτητών για το όριο
δήλωσης μαθημάτων. Επιχειρήματα έχουν εκφρασθεί και από τις δύο πλευρές.
Δημοσιοποιήθηκαν πολλά. Το αποτέλεσμα; Το Τμήμα οδηγείται σε καταστροφή που θα
παρασύρει δασκάλους και φοιτητές.
Μέσα στο κλίμα αυτό ”τόλμησα” να προτείνω στους συναδέλφους να
ανακαλέσουμε το μέτρο για να ανοίξει άμεσα το Τμήμα. Ο τρόπος αντίδρασης σε μια
διαφορετική άποψη/πρόταση δεν τιμά τους Πανεπιστημιακούς δασκάλους.
Συνάδελφος με παρέμβαση του πρότεινε την εφαρμογή της “πρότασης Φορτσάκη” αλλά
για την λήψη απόφασης μεταξύ των καθηγητών
«Από τα κείμενα που έχουν
κυκλοφορήσει, υπάρχουν δύο γενικές απόψεις, η 1) λέει ότι λόγω του
κινδύνου να χαθεί το εξάμηνο, το τμήμα θα πρέπει τώρα να αναστείλει τα
μέτρα που έχει λάβει, και έτσι να λήξει(;) η κατάληψη, και η 2)
λέει ότι μόλις λήξει η κατάληψη το τμήμα θα συνεδριάσει για να δει τα δεδομένα
(βλ. το γράμμα του προέδρου στην πρύτανι) και τότε θα αποφασίσει.
Προτείνω τα μέλη της ΓΣ να στείλουν
στον πρόεδρο την άποψη τους (ηλεκτρονικά) και ο πρόεδρος να μας ανακοινώσει το
τελικό αποτέλεσμα.»
Ένας συνάδελφος “πρόλαβε” να τοποθετηθεί. Ήταν και ο τελευταίος. Η παρακάτω παρέμβαση ήταν η ταφόπλακα στην προσπάθεια αυτή.
«Αγαπητέ *****, έχεις πολύ λάθος εκτίμηση ότι υπάρχουν δύο απόψεις. Καταρχάς ο πρόεδρος εφαρμόζει τις αποφάσεις της ΓΣ και στη δύσκολή αυτή περίοδο παίρνει τη γνώμη των μελών ΔΕΠ, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία υποστηρίζει τη πορεία που ακολουθεί ο πρόεδρος και ο κοσμήτορας και υποστηρίζει η πρύτανης. Βέβαια υπάρχουν όπως είναι λογικό και κάποιες διαφορετικές απόψεις, που όμως σέβονται τις απόψεις τις συντριπτικής πλειοψηφίας και υπάρχει και ο Θραμπουλίδης (ανευ σχολίου). Προσωπικά συμφωνώ και υποστηρίζω τις θέσεις που εξέφρασε ο πρόεδρος στην πρύτανη και καλώ και τους υπόλοιπους συναδέλφους να τοποθετηθούν, για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση για κάποιους που ενδεχομένως δεν έχουν παρακολουθήσει τις λεπτομέρειες των εξελίξεων. Ν. Α. Βοβός»
Βέβαια, η ηλεκτρονική
τοποθέτηση-ψηφοφορία σε αναγκάζει να καταγράψεις τη θέση σου και να αναλάβεις την
ευθύνη της επιλογής σου. Δεν σου επιτρέπει να κρύβεσαι πίσω από τις με
διάφορους τρόπους διαμορφούμενες πλειοψηφίες στα για τον λόγο αυτό
δημιουργηθέντα “θεσμικά όργανα” όπου τελικά γίνεται και το ξέπλυμα της ευθύνης.
Δεν είναι τυχαία η λυσσαλέα αντίδραση του σάπιου κατεστημένου σε κάθε
προσπάθεια ηλεκτρονικής καταγραφής των πρακτικών των θεσμικών οργάνων (Περί ηλεκτρονικής καταγραφής πρακτικών - Ανοικτή Επιστολή).
Σχετικά άρθρα:
Αυθαιρεσία Καθηγητών, “Φοιτητική
Βία”: Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος; εδώ
Λέβητες και βαλβίδες - Στα όρια της
“καθηγητικής αυθαιρεσίας” και της “φοιτητικής
βίας” εδώ
"Οι γονείς, βέβαια, δεν αμφισβητούν μόνο την κατάληψη ως μέσο ικανοποίησης αιτημάτων. Εγείρουν σοβαρές ενστάσεις για τη στάση των καθηγητών των παιδιών τους ως προς την επίλυση των προβλημάτων της σχολής.(...)" ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ http://www.kathimerini.gr/793666/article/epikairothta/ellada/gramma-gonewn-ston-prw8ypoyrgo
ΑπάντησηΔιαγραφή