Οι φοιτητές
αποφάσισαν συνέχιση της ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ για 6η εβδομάδα.
Έπεσε στο κενό
ακόμη και η έκκληση που απηύθυναν γονείς φοιτητών στους καθηγητές του Τμήματος.
Την έκκληση
υπογράφουν γονείς φοιτητών που σημειώνουν «εκ μέρους γονιών που υπογράφουν αλλά
και άλλων που δεν θα ήθελαν στην παρούσα φάση να δημοσιοποιήσουν τα στοιχεία
τους, σας επισυνάπτουμε επιστολή με την οποία ζητούμε να αναλάβετε πρωτοβουλίες
για ΑΜΕΣΟ ΑΝΟΙΓΜΑ της σχολής. Σας
δηλώνουμε δε εξαρχής προς άρση κάθε παρεξηγήσεως ότι είμαστε κατά του μέτρου της κατάληψης από οποιονδήποτε.»
δηλώνουμε δε εξαρχής προς άρση κάθε παρεξηγήσεως ότι είμαστε κατά του μέτρου της κατάληψης από οποιονδήποτε.»
Παραθέτω
χαρακτηριστικά αποσπάσματα
«Λόγω
της παρατεταμένης κατάληψης της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου
Πατρών, ώς γονείς φοιτητών πού πλήττονται από την κατάληψη, εκφράζουμε τις
ανησυχίες μας για την τύχη της εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Με
βάση τα μέχρι σήμερα δεδομένα διαπιστώνουμε ότι έχει δημιουργηθεί αδιέξοδο και
θα πρέπει τάχιστα να ξεπεραστεί.»
Για
να γίνει αυτό είναι σημαντική η συμβολή σας στον τομέα του διαλόγου τον οποίο
θα πρέπει να επιδιώξετε με σκοπό την εύρεση βέλτιστης λύσης Γνωρίζετε καλύτερα
από όλους μας πως πρέπει να διαχειριστείτε την κατάσταση ώστε να ανοίξει και
πάλι τις πόρτες της η σχολή. Εδώ που έφτασαν τα πράγματα είναι δεδομένο ότι οι
μόνοι που μπορούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες για εκτόνωση της έντασης είναι η
Διοίκηση του Πανεπιστημίου. Οι
φοιτητές δεν μπορούν να ρίξουν ¨λευκή
πετσέτα¨, δεν έχουν τη δική σας
σοφία για να προχωρήσουν μετά από αυτή την «κόντρα» σε κινήσεις έστω καλής
θέλησης αν δεν τους δείξετε ότι τους υπολογίζετε και τους θέλετε στο ίδιο «τραπέζι» αλλά με διακριτούς η κάθε πλευρά ρόλους.
Σας
καλούμε να κάνετε ό,τι είναι δυνατόν
να ανοίξει η σχολή που τελεί υπό κατάληψη και να ξεκινήσετε διάλογο με τη φοιτητική κοινότητα προς όφελος όλων. Να
καταλάβουν όλοι ότι σε αυτή την αντιπαράθεση δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι αλλά καθηγητές και φοιτητές που
το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι ένα
Πανεπιστήμιο που θα δίνει στην κοινωνία επιστήμονες που θα οδηγήσουν τη χώρα
μπροστά. Βρείτε τον οποιονδήποτε τρόπο
νομίζετε ότι θα βοηθήσει για να ανοίξει η σχολή γιατί κλειστό Πανεπιστήμιο
σημαίνει κακό Πανεπιστήμιο. Πρέπει
μετά από παρέλευση 5 εβδομάδων να ανοίξει επιτέλους η Σχολή και για αυτό το
λόγο σας καλούμε να ΥΠΕΡΒΕΙΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ
ΣΑΣ και να κάνετε τις αναγκαίες κινήσεις που χρειάζονται για το σκοπό αυτό.
Δεν είναι η ώρα απόδοσης ευθυνών αλλά η ώρα των γενναίων αποφάσεων, κάτι που μόνο το
εκπαιδευτικό προσωπικό μπορεί να κάνει.»
κ. Καθηγητά βοηθείστε ενεργά να ανοίξει η σχολή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θέλουμε να μετανιώσουμε που συμβουλέψαμε τα παιδιά μας να μη φύγουν στο εξωτερικό. Σας εμπιστευθήκαμε γιατί κι εμείς, κάτω από δύσκολες συνθήκες, το ίδιο πανεπιστήμιο τελειώσαμε. Ποτέ δεν είναι αργά να βρεθεί λύση αφού πρώτα προηγηθεί διάλογος. Δεν είναι λύση η απώλεια εξαμήνου ή εξεταστικής όπως δεν είναι και η κατάληψη. Η φυγή έστω και καθυστερημένα στο εξωτερικό είναι μια επιλογή την οποία πολλοί από μας σκεφτόμαστε σοβαρά.
Ευχαριστώ
Κα. Δούκα,
ΑπάντησηΔιαγραφήσας προτείνω να μην επισπεύσετε την έξοδο του παιδιού σας στο άγιο και πρωτοπόρο εξωτερικό, καθώς ακόμα και κει υπάρχουν ορισμένα προβλήματα. (http://tvxs.gr/news/eyropi-eop/sygkroyseis-sto-londino-stin-poreia-gia-dorean-paideia ) Παρακαταθήκη άλλων προβλημάτων που εκφράστηκαν το 10-11 ενάντια στην αύξηση των διδάκτρων.
Ακόμα κι αν δεν το αναφέρουν οι ειδήσεις των 8, από τις ΗΠΑ ως την Κίνα πραγματοποιούνται κινητοποιήσεις, άλλοτε ήσυχες άλλοτε βίαιες, με κέντρο τα πανεπιστήμια και τους φοιτητές, το περιεχόμενο των οποίων ξεφεύγει από τα στενά ακαδημαϊκά όρια και επεκτείνεται στα κοινωνικά προβλήματα.
Όσον αφορά το τμήμα μας, μπορείτε πράγματι να υποθέσετε πως οι φοιτητές είναι μια ομάδα άμυαλων-αμόρφωτων τραμπούκων, που κλείνουν την σχολή τους για 2 μήνες ώστε να χάσουν το εξάμηνο ή να μείνουν στην Πάτρα ως τις 15 Αυγούστου, γιατί... έτσι τους αρέσει.
Αν ενδιαφέρεστε για μια πιο "γήινη" εξήγηση των γεγονότων, μακριά από τσιτάτα και μεταφυσική, διαβάστε κι αν θέλετε κρατήστε κάτι από τα παρακάτω:
Η κατάληψη δεν γίνεται για την ανοησία του ορίου δήλωσης αλλά για 2 κυρίως λόγους: ι) την (φαινομενικά) παράλογη συμπεριφορά των καθηγητών και την τρομακτική ένδεια επιχειρημάτων εκ μέρους τους. ιι) την βίαιη εισβολή των "αγορών" στα πανεπιστήμια, όπως αυτή προβλέπεται από το Νέο Οργανισμό (προσχέδια του οποίου μπορείτε να βρείτε στο ιντερνέτ) και την μετατροπή του πανεπιστημίου σε ένα σύστημα εξαγωγής ακαλλιέργητων και κοινωνικά άξεστων εξειδικευμένων ατόμων. Ο Νέος Οργανισμός (που αναμένεται εντός του 15) προβλέπει το όριο δήλωσης μαθημάτων, τη διαγραφή στο ν+2 με εξαιρέσεις, την χρηματοδότηση από ιδιώτες που ενδιαφέρονται να κάνουν το πανεπιστήμιο τομέα έρευνας και ανάπτυξης για την επιχείρησή τους (κάτι που έχει παραδεχθεί δημόσια και το υπουργείο) και άλλα πολλά.
Μόνο κάτω από αυτό το πρίσμα μπορεί να εξηγηθεί η (φαινομενική) αναλγησία συγκεκριμένων καθηγητών απέναντι στην ανοησία του ορίου δήλωσης, καθώς η άρση του αποτελεί "κακό οιωνό" για ότι θα θέλουν να περάσουν εφεξής.
Η "κόντρα" δεν είναι μεταξύ άμυαλων, αμόρφωτων, ανώριμων φοιτητών και έμπειρων, μορφωμένων, έξυπνων καθηγητών. Είναι μεταξύ ανθρώπων που προσπαθούν να ανακόψουν την άνευ προηγουμένου λεηλάτηση του τόπου, που τώρα επεκτείνεται και στην παιδεία, γιατί αυτή καταρρακώνει το παρόν και το μέλλον τους και ανθρώπων που την επιδιώκουν καθώς εξυπηρετεί το ατομικό τους συμφέρον.