Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020

Η ιστορία του Τμήματος και η σημασία βασικών χαρακτηρισμών δεν παραποιούνται

H ιστορία του Τμήματος δεν παραποιείται ούτε με 27 υπογραφές ... ούτε ακόμη και με ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου.

Η σημασία βασικών όρων του Ακαδημαϊκού χώρου όπως “υπόδειγμα ερευνητή”, “υπόδειγμα δασκάλου”, “εξαιρετικά επιτυχημένο επιστημονικό έργο”, “πρωτοπόρος στην Ελλάδα” δεν παραποιείται ούτε με 27 υπογραφές ούτε και με την αποδοχή της νέας σημασίας των από την Σύγκλητο.

Α. "Πρωτοπόρος στην Ελλάδα" 

Η πρόταση Oμοτιμοποίησης διατείνεται πως ο προτεινόμενος ”υπήρξε πρωτοπόρος στην Ελλάδα στην εισαγωγή τους (των μικροεπεξεργαστών) στο

πρόγραμμα σπουδών του Ηλεκτρολόγου  Μηχανικού (από τη δεκαετία του 1970)”

Τα στοιχεία διαψεύδουν παταγωδώς τον ισχυρισμό αυτό.

Α.1. Απόσπασμα από την τοποθέτηση μου (όπως είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά) στην Συνέλευση του Τμήματος.

“Θα ξεκινήσω από το (4 - Διδακτική προσφορά και πρωτοπόρος στην εισαγωγή των μικροεπεξεργαστών) καθώς θεωρώ το εκπαιδευτικό έργο την σημαντικότερη υποχρέωση μας. Θεωρώ τον ισχυρισμό αυτό πως δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα καθώς έχω ιδίαν γνώση. Είχα την τύχη το 1981 να διδαχθώ από τον κ. Γ. Παπαδόπουλο, που ήρθε από ΜΙΤ και ήταν ο πρώτος που εισήγαγε το μάθημα των μικροεπεξεργαστών στο πρόγραμμα του Τμήματος και στον Ελληνικό χώρο. Είχα λοιπόν την τύχη να διδαχθώ το αντικείμενο αυτό από ένα καθηγητή που είχε τις εμπειρίες του ΜΙΤ εκείνη την εποχή. Και το τονίζω αυτό γιατί ο προτεινόμενος δεν έχει καμία εμπειρία από Πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Στο αντικείμενο αυτό είχε σημαντικούς συνεργάτες (βοηθούς τους λέγαμε την εποχή εκείνη). Θυμάμαι τα ονόματα των κ. Λεβέντη, κ. Προκοπίου. Ο προτεινόμενος ασχολούνταν με άλλο θέμα και το γνωρίζετε πολύ καλά. Δούλευε στην περιοχή των δικτύων στα χαμηλά επίπεδα που δεν είχαν την εποχή εκείνη καμία σχέση με μικροεπεξεργαστές. Μάλιστα θυμάμαι πολύ χαρακτηριστικά πως μερικά χρόνια αργότερα  τον πρότεινα, όντας λέκτορας τότε, ως συνδιδάσκοντα στο νέο μάθημα των Δικτύων καθώς γνώριζα πως αυτή ήταν η ερευνητική του περιοχή. Και είχα και συνέπειες για αυτή μου την θέση. Το να μας παρουσιάζει σήμερα λοιπόν η πρόταση τον παραπάνω ισχυρισμό είναι προσπάθεια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας. 
Προσπάθησα να βρω εκπαιδευτικό υλικό που έχει δημιουργήσει στην περιοχή αυτή, νέες ασκήσεις, βιβλία. Δεν βρήκα τίποτε. Μάλιστα πριν μερικά χρόνια και παρότι είχα επανειλημμένα αντιδράσει σε αυτό, εξακολουθούσε το Τμήμα να εκπαιδεύει τους φοιτητές μας στο αντικείμενο αυτό με τις ιδίες ασκήσεις και τα ίδια 8085 και 8086 boards με τα οποία εκπαιδευτήκαμε εμείς το 1981 και αποδίδονται στον κ. Παπαδόπουλο. 
Αξίζει να σημειώσω εδώ, πως μόλις πριν από λίγο αναζητώντας το βιογραφικό του προτεινόμενου στο διαδίκτυο βρήκα πως στην ενότητα ‘3.2-Επιστημονική Δραστηριότητα’ δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά από τον ίδιο στο αντικείμενο των μικροεπεξεργαστών, για το οποίο η επιτροπή τον εξαίρει για την προσφορά του. 
Και επειδή αναφερόμαστε σε διδακτική προσφορά θα περίμενα από τους προτείνοντες να κάνουν τουλάχιστο μια αναφορά στις αξιολογήσεις του εκπαιδευτικού έργου του προτεινόμενου από τους φοιτητές. Είναι κρίμα να έχουμε σύστημα αξιολόγησης αλλά να μην χρησιμοποιούμε τα αποτελέσματα του σε τέτοιες διαδικασίες.”

Α.2. Απόσπασμα από το βιογραφικό του ομότιμου καθηγητή κ. Γ. Παπαδόπουλου.

“Κατά τη θητεία του στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστήμιο Πατρών οργάνωσε και δίδαξε τη σειρά μαθημάτων Ηλεκτρονικής και Μικροϋπολογιστών ως και τα μαθήματα Τηλεπικοινωνιακά Ηλεκτρονικά, Τεχνολογία Προηγμένων Ψηφιακών Κυκλωμάτων και Συστημάτων και το μεταπτυχιακό Ειδικά Συστήματα Υλικού και Λογισμικού. Με την εισαγωγή των μαθημάτων μικροϋπολογιστών στο πρόγραμμα σπουδών από το 1976, το Τμήμα πρωτοπόρησε μεταξύ των συναφών τμημάτων της χώρας. Σχεδίασε και οργάνωσε την εργαστηριακή εκπαίδευση των φοιτητών στις περιοχές της ηλεκτρονικής και μικροϋπολογιστών, υιοθετώντας, μαζί με τους συνεργάτες του, μεθόδους hands-on στη διδασκαλία των ασκήσεων. (…) Παρομοίως, στα μαθήματα μικροϋπολογιστών η ύλη συμπληρωνόταν με διαρκώς ανανεούμενη διεθνή βιβλιογραφία. Προς το τέλος της δεκαετίας του ’90 μετέφρασε με τους συνεργάτες του ένα πολυσέλιδο λίαν επίκαιρο βιβλίο μικροϋπολογιστών.” (οι επισημάνσεις δικές μου) Πηγή

 

Β. "Υπόδειγμα ερευνητή" και "εξαιρετικά επιτυχημένο επιστημονικό έργο"

Η πρόταση Oμοτιμοποίησης διατείνεται πως ο προτεινόμενος είναι υπόδειγμα ερευνητή και έχει εξαιρετικά επιτυχημένο επιστημονικό έργο.

Τα στοιχεία από το Google scholar  (καθώς βιογραφικό δεν υπήρχε) διαψεύδουν παταγωδώς τον ισχυρισμό αυτό. Εκτός και αν προσπαθούμε να επαναδιατυπώσουμε την σημασία των όρων. 

Ακολουθεί απόσπασμα από την τοποθέτηση μου (όπως είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά) στην Συνέλευση του Τμήματος.

“Να επισημάνω εδώ πως ο προτεινόμενος πήρε το πτυχίο του και το διδακτορικό του από το Τμήμα μας. Δεν είχε καμία εμπειρία από ίδρυμα του εξωτερικού καθώς δεν επισκέφθηκε κανένα στα πλαίσια εκπαιδευτικής αδείας του.  Αρα η υποδομή του δεν τον καθιστά εξαιρετικά επιτυχημένο. Ισως αυτό όμως τεκμαίρεται από την συνέχεια. Το 1987 έγινε επίκουρος καθηγητής. Καμία από τις μέχρι εκείνη την εποχή εργασίες του δεν έχει μέχρι σήμερα πάνω από 19 αναφορές συμπεριλαμβανομένων και αυτοαναφορών. Και χρησιμοποιώ το 19 καθώς ο δείκτης h-index του προτεινόμενoυ σήμερα είναι 19. Μετά από 12 χρόνια, το 1999, έγινε αναπληρωτής καθηγητής. Στην λίστα των 20 πλέον αναφερόμενων εργασιών στις οποίες συμμετέχει ως συνσυγγραφέας βλέπω μόνο 2 εργασίες δημοσιευμένες πριν από την ημερομηνία αυτή. Η μία το 1997 με 23 αναφορές (σήμερα)  συμπεριλαμβανομένων και αυτοαναφορών και μία το 1995 (η μόνη εργασία στην λίστα των 20 πλέον αναφερόμενων εργασιών στην οποία ο προτεινόμενος είναι πρώτος συγγραφέας) με 43 αναφορές (σήμερα)  συμπεριλαμβανομένων και αυτοαναφορών.  To 2004 εκλέχθηκε καθηγητής. Στην λίστα των 20 πλέον αναφερόμενων εργασιών στις οποίες συμμετέχει ως συνσυγγραφέας βλέπω μόνο 4 εργασίες δημοσιευμένες πριν από την ημερομηνία της εκλογής του ως καθηγητή. Είναι 2ος σε σύνολο 3ων συγγραφέων σε μια εργασία με 24 αναφορές (σήμερα)  συμπεριλαμβανομένων και αυτοαναφορών. Είναι 3ος σε σύνολο 4ων συγγραφέων σε μια εργασία με 87 αναφορές (σήμερα)  συμπεριλαμβανομένων και αυτοαναφορών. Είναι 6ος σε σύνολο 7 συγγραφέων σε μια εργασία με 71 αναφορές (σήμερα)  συμπεριλαμβανομένων και αυτοαναφορών. Είναι 5ος σε σύνολο 7 συγγραφέων σε μια εργασία με 203 αναφορές (σήμερα)  συμπεριλαμβανομένων και αυτοαναφορών. Δύο χρόνια μετά (2006) ανέλαβε Πρ.. Αξίζει να σημειωθεί πως σε όλες τις παραπάνω εργασίες τελευταίος συγγραφέας είναι ο κ. Παπαδόπουλος ο επιβλέπων καθηγητής της Διδακτορικής διατριβής του προτεινόμενου. (…)”

Περισσότερα στοιχεία που αποδομούν και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που αποδίδονται από την πρόταση  δίνονται στην παρέμβαση μου στο ΒΗΜΑ του Πανεπιστημίου της 23/9 με τίτλο “Ομοτιμοποιήσεις – The lower bounds”. Η πλήρης τοποθέτηση μου κατά τη σχετική συζήτηση περιλαμβάνεται στα πρακτικά της σχετικής Συνέλευσης που έχετε στη διάθεση σας.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου