Άκουσα προχθές έναν μαθητή Λυκείου σε μια εκπομπή να απαντά στην ερώτηση του δημοσιογράφου “γιατί κάνετε κατάληψη;” H απάντηση του ήταν όπως την παραθέτω παρακάτω:
" φτιάξαμε κάλπες, τις περιφέραμε στις τάξεις, οι μαθητές ψήφισαν Δημοκρατικά, ... ανοίξαμε τις κάλπες με την
παρουσία καθηγητών για να διασφαλίσουμε την σωστή καταμέτρηση και Δημοκρατικά αποφασίσαμε την ΚΑΤΑΛΗΨΗ. Είναι συλλογική απόφαση."Σχολιάζω:
... αυτά τους μάθαμε
... αυτά λένε
... και είμαι σίγουρος ότι ο μαθητής αυτός ήταν ειλικρινής. Και αυτό θα κάνει όταν θάρθει στο Πανεπιστήμιο και αυτό θα κάνει ως εργαζόμενος στην επιχείρηση μεθαύριο.
Και
ας πληρώνουμε όλοι μας πολύ ακριβά εδώ και
10 χρόνια το μοντέλο αυτό.
Γιατί όταν δεν έχεις επιχειρήματα Μελέτη Α. (σχετικό μήνυμα του παρακάτω)... έχεις ΤΟ ΑΤΡΑΝΤΑΧΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ως δάσκαλος ... και αυτό το μαθαίνει ο φοιτητής σου... και είναι λογικό να παλεύει για την εφαρμογή της “συλλογικής απόφασης” ... και επειδή είναι πιο νέος δεν κρατάει χαμηλά τους τόνους ούτε αποφεύγει τις εντάσεις.
Μήνυμα Μελέτη Α.
“Καλημέρα Νικήτα, (το μήνυμα του
Νικήτα παρακάτω),
... ,
αρκετοί από εμάς έχουμε λάβει σχετικά μηνύματα. Προσωπικά, προτιμώ να απαντώ
στα (ευγενικά και μερικές φορές έμμεσα) αιτήματα των φοιτητών με τρόπο που
να καθιστά σαφές ότι εφαρμόζουμε συλλογικές αποφάσεις (Τμήματος, Συγκλήτου),
ώστε να γίνεται σαφές ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή.
Γενικά νομίζω ότι πρέπει να μείνουμε
σταθεροί στο γεγονός ότι δεν είμαστε ανοιχτό πανεπιστήμιο και ότι οι αποφάσεις
των συλλογικών οργάνων πρέπει να τηρούνται. Ταυτόχρονα, κρατώντας τους
τόνους χαμηλά αποφεύγουμε εντάσεις.”
(Οι επισημάνσεις δικές μου)
To παραπάνω μήνυμα γράφτηκε σε απάντηση του μηνύματος του Νικήτα το οποίο
ακολουθεί
Μήνυμα Νικήτα
“Αγαπητοί συνάδελφοι, έλαβα το
παρακάτω μήνυμα, για μάθημα που διδάσκω. Νομίζω ότι θέλει προσοχή από όλους για
να μη καταλήξουμε να εκπαιδεύουμε μηχανικούς online. Κατανοητή η κατάσταση αλλά
ελπίζω να είναι αποδεκτό από όλους ότι μέρος του Πανεπιστημίου είναι και
η εκπαίδευση μέσα στην αίθουσα και το εργαστήριο. Το παρακατο μήνυμα, ενισχύει
την προσωπική μου παρατήρηση ότι ένα ποσοστό όσων κατέβηκαν στις εξετάσεις ήταν
εξ αφορμής της εξ'αποστάσεως εξέτασης, ενώ για εμένα προσωπικά ο μέσος όρος
αυτών που κατέβηκαν ήταν χαμηλότερος από το συνηθισμένο μέσο όρο των
εξετάσεων. “
Μήνυμα φοιτητή
"ενδιαφερομαι να παρακολουθησω το
μαθημα σασ αλλα επειδη θα ειναι το μοναδικο που μπορει να γινει με
διαζωσης ειναι πολυ πιθανο να μην βρισκομαι πατρα"
Σχολιάζει συνάδελφος: “Δικαίωμά τους είναι να επιλέξουν (οι φοιτητές) ότι
θέλουν. Τί να κάνουμε;”
Πολύ σωστά! Τι να κάνουμε;
Εμείς φτιάξαμε το πρόγραμμα αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους
πόρους που έχουμε ως Τμήμα.
Έχουμε αξιοποιήσει και τις 4-5 από τις 6 ώρες που ορίζει ως ελάχιστο όριο
διδασκαλίας η Πολιτεία για τα ΔΕΠ, έχουμε αξιοποιήσει τις 8-10 από τις 12
ώρες που ορίζει ως ελάχιστο όριο διδασκαλίας η Πολιτεία για τα ΕΔΙΠ, έχουμε
αξιοποιήσει “πλήρως” όλες τις αίθουσες διδασκαλίας (εκτός από αυτές που δεν
έχουν σταθερά καθίσματα - οπότε έχουν χωρητικότητα 0). Και επιπλέον βάζουμε 50 φοιτητές σε αμφιθέατρο 430 θέσεων. Έτσι σίγουρα οι φοιτητές δεν θα κάνουν κατάληψη για παραβίαση των μέτρων υγιεινής :).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου