Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021

Νοοτροπίες, πρακτικές … από άλλες(;) εποχές

Έχω πει, έχω γράψει πολλά. Έχω κατηγορηθεί πολλές φορές ότι έχω καταχραστεί το μέσω αυτό. Ήμουν η αιτία, όπως πολλοί μου λένε, που πριν από χρόνια ο τότε Πρύτανης αποφάσισε (η Σύγκλητος θα μου πούνε πολλοί) με βάση ένα κατάπτυστο κείμενο να κλείσει το Βήμα αυτό διαλόγου [1]. Με έχουν στείλει στην επιτροπή δεοντολογίας γιατί σχολίασα αποφάσεις οργάνων του Τμήματος [2]. Με κατηγόρησαν συνάδελφοι ότι η σχετική διάταξη του κανονισμού δεοντολογίας του Βήματος της επιτροπής με Πρόεδρο τον κ. Παρούση οφείλετε στην δική μου συμπεριφορά. Υποσχέθηκα στον εαυτό μου να σταματήσω. Ίσως όμως μερικά πράγματα δεν αλλάζουν όταν ακόμη φύγουν και αυτοί που τα επιβάλουν. 

Υπάρχουν όμως γεγονότα που δεν σε αφήνουν να ησυχάσεις. Υπάρχουν

γεγονότα για τα οποία συνάδελφοι μου είχαν πει πριν χρόνια «τι κάνεις; Δεν πρόκειται να γίνεις ποτέ καθηγητής!» Τότε τους απάντησα πως υπάρχουν πράγματα που δεν με αφήνουν να κοιμηθώ, υπάρχουν πράγματα για τα οποία δεν μπορώ να κλείσω τα μάτια μου έστω και αν αυτά είναι ξεκάθαρο ότι θα μου κοστίσουν ακόμη και στην εξέλιξη μου, και όχι μόνο.

Μπορεί μια Γενική συνέλευση Τμήματος να αρνείται να αναθέσει διδασκαλία σε ενεργό μέλος ΔΕΠ το οποίο ζητάει να διδάξει ένα μάθημα; Ένα μάθημα που είναι μέσα στο γνωστικό του αντικείμενο; Ένα μάθημα που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι μπορεί να διδάξει πολύ καλά; Και μάλιστα όταν αυτό το μέλος ΔΕΠ ισχυρίζεται πως δεν καλύπτει τις από τον Νόμο οριζόμενες ελάχιστε ώρες διδασκαλίας για το εαρινό εξάμηνο;

ΝΑΙ μπορεί. Αρκεί να υπάρχει ο λόγος να το κάνει. Και ο λόγος είναι ότι θέλει να το αναθέσει σε Ομότιμο καθηγητή. Και ας είναι ο Ομότιμος αυτός άσχετος με το θέμα. Και ας είναι αυτό το τρίτο προπτυχιακό μάθημα στο οποίο του γίνεται ανάθεση διδασκαλίας για το εαρινό εξάμηνο. Και ας γνωρίζουν όλοι το τι έκανε στο συγκεκριμένο μάθημα όσα χρόνια ήταν ενεργός. Το ζήτησε αυτός με αίτημα του προς το Τμήμα. Μαζί με άλλα 4 προπτυχιακά μαθήματα  μη συμπεριλαμβανομένων των μεταπτυχιακών που του είχαν ήδη ανατεθεί. Και ας μην υπάρχει άλλος ενεργός καθηγητής με τόσες αναθέσεις.

Πως; Απλά ο πρόεδρος σου λέει όταν ενημερώνεις το σώμα πως την διδασκαλία αυτού του μαθήματος την έχεις ζητήσει στο παρελθόν και μάλιστα ακόμη και με έγγραφο προς στην Διοίκηση εδώ και 5 χρόνια για πρώτη φορά [3], πως είσαι εκτός θέματος. Το θέμα μας είναι να ψηφίσουμε για το αίτημα του συναδέλφου Ομότιμου καθηγητή. Το δικό σου αίτημα «θα το δει ο Τομέας». 

Τώρα βέβαια αν δείτε το πρόγραμμα σπουδών (που εγκρίθηκε το καλοκαίρι του 20) και διαπιστώσετε πως το μάθημα έχει ήδη ανατεθεί σε άλλον καθηγητή που δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενο (το έχει δηλώσει ό ίδιος μέσα στο ίδιο όργανο που του έκανε την ανάθεση) ισως και να σας προβληματίσει. Είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία. Ίσως κάποια στιγμή που δεν θα με αφήνει να κοιμηθώ την γράψω. 

Προς το παρόν ο Πρόεδρος με ενημέρωσε δημόσια μέσα στην συνέλευση πως εμείς έτσι λειτουργούμε, και πως μπορώ να κάνω αίτηση να παω αλλού. Τον ευχαρίστησα. Τέτοιες πληροφορίες είναι χρήσιμες.

Ελευθερία έχουμε … Δημοκρατία έχουμε …. Ελεύθερα σκεπτόμενοι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι ήμαστε.  

Όχι δεν νοιώθω την ανάγκη να ζητήσω συγνώμη γιατί χρησιμοποιώ αυτό το Βήμα Διαλόγου για να μοιραστώ τις σκέψεις μου τις απόψεις μου.

Κλεάνθης Θραμπουλίδης 

1. ANNOUNCES@UPATRAS.GR, εφαρμογή νέου κανονισμού λειτουργίας (εδώ)
2. Πως ένα μήνυμα στο ΒΗΜΑ σε οδηγεί μετά από 6 μήνες στην Επιτροπή Δεοντολογίας … μέσω Συγκλήτου (εδώ)
3. Αναθέσεις Μαθημάτων (εδώ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου