Δευτέρα 5 Μαρτίου 2007

Μια αντιδιαμετρικά αντίθετη άποψη ...

«Σχεδόν όλοι οι Πανεπιστημιακοί ανεξαρτήτως παράταξης ετάχθησαν κατά του Νόμου Πλαισίου ... »
«Μια αντιδιαμετρικά αντίθετη άποψη … » (Magazino Δευτέρας 5 Μαρ 2007 6:10-7:00)
 
Κύριε Μ...,

Την Δευτέρα 5 Μαρτίου μου ζητήθηκε από την κ. Παλαιολόγου, εργαζόμενη του ραδιοφωνικού σταθμού σας, να βγω σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί σας στα πλαίσια μιας εκπομπής για την Παιδεία, την οποία έχετε προγραμματισμένη για τις 6:00-7:00 με στόχο να συζητήσουμε το θέμα που θίγω στην επιστολή μου που δημοσιεύθηκε σαν πρωτοσέλιδο την Πελοπόννησο της Παρασκευής 2 Μαρτίου.
 

Αν και αρχικά αρνήθηκα, για λόγους που σας εξήγησα, η επιμονή της κ. Παλαιολόγου για το ενδιαφέρον του θέματος που εξέθετα στην εν λόγω επιστολή μου μαζί με την διαβεβαίωση πως η συζήτηση θα αφορά το θέμα της επιστολής αποδέχθηκα την πρόσκληση με σκοπό να βοηθήσω μέσα από αυτή την διαδικασία στην ενημέρωση των ακροατών σας για την σημερινή κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος στα Πανεπιστήμια. Το ίδιο με διαβεβαιώσατε και εσείς στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μετά από τηλεφωνική σας κλίση αργότερα.
 

Δυστυχώς η συνέχεια σας διέψευσε καθώς διαφάνηκε αμέσως με την εισαγωγή που μου
κάνατε ότι ο λόγος που με καλέσατε δεν ήταν αυτός της επιστολής, η έκκληση μου δηλαδή
για άνοιγμα του Πανεπιστημίου. Με παρουσιάσατε σαν τον μόνο Πανεπιστημιακό που
διαφωνεί με «όλους τους καθηγητές και με όλους τους φοιτητές». Αναρωτιέμαι από ποια
σημεία της επιστολής μου οδηγηθήκατε στο συμπέρασμα αυτό; Και φυσικά η συνέχεια ήταν
ανάλογη.
Προσπεράσατε πολύ γρήγορα το θέμα της επιστολής μου (προσωπικά μου δώσατε την
εντύπωση πως δεν την διαβάσατε ή δεν την καταλάβατε) και εστιάσατε αποκλειστικά στα
προβλήματα που έχουν «κάποιοι» φοιτητές με ένα μάθημα μου.
Ειλικρινά δεν περίμενα τέτοια αντιμετώπιση, και είμαι σίγουρος (έχω ήδη πάρει πολλά
μηνύματα) πως και οι ακροατές σας δεν περίμεναν (και υποθέτω άλλοι δεν ενδιαφέρονταν αν
θέλεις) για το αν γίνεται «ένα μάθημα» σωστά ή όχι, όταν το Ελληνικό Πανεπιστήμιο δεν
λειτουργεί τον τελευταίο χρόνο εξ αιτίας του φαινομένου των καταλήψεων. Και αυτό δεν
είναι δική μου άποψη. Σας παραπέμπω στην ανακοίνωση της «Πρωτοβουλίας για το
Software Engineering Group Kl. Thrampoulidis
Πανεπιστήμιο της Πάτρας» που δημοσιεύθηκε στο ίδιο φύλο της Πελοποννήσου με την
επιστολή μου. Θα σας φανεί αρκετά χρήσιμη για να καταλάβετε τι σημαίνει κατάληψη και
πόσο δημοκρατική διαδικασία είναι.
Και επιπλέον να διαπιστώσετε αυτό που όλη η κοινωνία έχει αναγνωρίσει σαν υπ’αριθμόν
ένα πρόβλημα που διαλύει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και να το αντισταθμίσετε με τον στόχο
της εκπομπής σας που τελικά περιορίστηκε στην προσπάθεια σας να αποδείξετε πως το
μάθημα μου δεν γίνεται καλά.
Κύριε Μαντά,
αυτό νομίζετε πως περίμεναν σε αυτή τη φάση της διάλυσης του Δημόσιου Πανεπιστημίου να
ακούσουν οι ακροατές σας; τόσο πολύ τους υποτιμάτε; Και ας υποθέσουμε πως το μάθημα
μου δεν γίνεται καλά, νομίζετε πως κάνατε δημοσιογραφική επιτυχία; νομίζετε πως αυτό
δικαιολογεί τους φοιτητές να καταλαμβάνουν τα κτίρια και να ασκούν βία εμποδίζοντας
εργαζομένους και συναδέλφους τους να ασκούν τα θεμελιώδη και κατοχυρωμένα από το
σύνταγμα δικαιώματα τους;
Για να μην αναφερθώ στα επιχειρήματα σας που θύμιζαν την «κυρά Κατίνα» της γειτονιάς:
«μου είπαν κάποιοι φοιτητές». Και αφού σας το είπαν κάποιοι φοιτητές «αυτό είναι η
πραγματικότητα». Αφού σας το είπαν «κάποιοι φοιτητές» κύριε Μάντα, σίγουρα «έτσι είναι».
Ατράνταχτο, ακλόνητο επιχείρημα.
Έτσι πιστεύετε; ή θέλετε να πείσετε τους ακροατές σας ότι η βελτίωση της εκπαιδευτικής
διαδικασίας μπορεί να γίνει μέσα από τέτοιου είδους εκπομπές και διαδικασίες; Αν δεν το
γνωρίζετε, σας πληροφορώ πως όλα τα αξιόλογα Πανεπιστήμια του κόσμου έχουν
μηχανισμούς που εντοπίζουν τα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και τα λύνουν.
Και το πρόβλημα είναι ότι το Ελληνικό Πανεπιστήμιο δεν έχει τέτοιους μηχανισμούς και η
ποσότητα και η ποιότητα της λειτουργίας του επαφίεται στον πατριωτισμό του καθενός. Και
το πρόβλημα λύνεται όχι διασύροντας έναν καθηγητή με τέτοιου είδους επιχειρήματα αλλά
με ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει την αποτελεσματική λειτουργία του (χωρίς να
ισχυρίζομαι πως ο προτεινόμενος νόμος διασφαλίζει το ζητούμενο). Και αυτοί που το
κρατάνε κλειστό δεν θέλουν αλλαγή στο σάπιο κατεστημένο δεν θέλουν την αξιολόγηση, δεν
θέλουν καμιά αλλαγή.
Δεν μπορείτε να καταλάβετε ότι, αν κάποιοι κρατούν τον ραδιοφωνικό σταθμό σας κλειστό,
δεν του δίνουν την δυνατότητα να προσφέρει, και συνεπώς να ακούσει την κριτική των
ακροατών του, ούτε και να προσπαθήσει να βελτιωθεί μέσα από αυτή την διαδικασία. Ή
μήπως θέλετε να βρω μια εκπομπή σας για την οποία «κάποιοι» ακροατές θα με
διαβεβαιώνουν πως είναι απαράδεκτη, και στη συνέχεια να προσπαθώ να σας πείσω ότι
«αυτή είναι η πραγματικότητα» και άρα έχουν δίκαιο «αυτοί» που σας κρατάνε κλειστούς;
Πολύ φοβάμαι πως θα συμφωνήσετε μαζί μου πως αν έκανα κάτι τέτοιο θα στερούμουν
«κοινής λογικής».
Κύριε Μαντά,
δεν προσπαθήσατε να κρατήσετε ούτε καν τα βασικά προσχήματα. Να υποθέσουμε πως
διαβάσατε την επιστολή μου από την Πελοπόννησο την Παρασκευή 2 Μαρτίου, και στη
συνέχεια αναζητήσατε και βρήκατε πρώην φοιτητές μου για να πάρετε την γνώμη τους για
ένα μάθημα μου; Και θεωρήσατε την επιστολή τόση μεγάλη υποκρισία από πλευράς μου που
αποφασίσατε να με καλέσετε στην εκπομπή σας «για να με ξεσκεπάσετε»; Δαιμόνιος
δημοσιογράφος με στόχο την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.
Software Engineering Group Kl. Thrampoulidis
Η μήπως ενώ διαρκούσε η πεντάλεπτη επικοινωνία μας «κάποιοι» πρώην φοιτητές μου σας
καλέσανε και σας γνωστοποίησαν το πρόβλημα τους για το μάθημα και θεωρήσατε πως για
ένα τόσο σημαντικό γεγονός πρέπει να αλλάξετε τον στόχο της εκπομπής σας;
Προσωπικά αλλά και σε άλλους αναγνώστες που επικοινώνησαν αμέσως μετά μαζί μου μας
δώσατε την εντύπωση πως με καλέσατε όχι για την επιστολή αλλά να με διασύρετε δημόσια
με τα αβάσιμα και «άθλια» επιχειρήματα σας.
Σας επισυνάπτω, όπως σας υποσχέθηκα τις επιστολές δυο από τους καλύτερους φοιτητές μας
που έγιναν δεκτοί στο Στανφορντ και στο Πρινστον (κορυφαία Αμερικανικά πανεπιστήμια)
και σας υπενθυμίζω πως έχω στη διάθεση όποιου και όποτε χρειασθεί τα αποτελέσματα της
αξιολόγησης για το μαθήματα μου, όπως αυτή λειτουργεί σήμερα στο Πανεπιστήμιο της
Πάτρας.
Με την επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματος μου, είμαι σε αναμονή των στοιχείων σας πάνω
στα οποία βασίσατε την «άθλια» επίθεση σας εναντίον του προσώπου μου.

Κλεάνθης Θραμπουλίδης
Αν. Καθηγητής
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών
Πηγή: Όλη η επιστολή προς Ράδιο Γάμμα. (Δεν υπήρξε καμία απάντηση)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου