Εισαγωγικό σημείωμα: Αφορμή για τη σύνταξη του κειμένου αυτού αποτελούν πραγματικά πρόσφατα γεγονότα που οφείλονται σε πρακτικές και νοοτροπίες που οδήγησαν τη χώρα στη σημερινή κατάσταση. Το παράδειγμα είναι από τον χώρο του Πανεπιστημίου, αλλά θα μπορούσε να είναι από οποιονδήποτε άλλο χώρο.
Επιλέξτε να είστε «τουρίστας» στο γραφείο, στην ΔΕΚΟ, στην Δημόσια Υπηρεσία, στην πολιτική, στη Βουλή, στο σχολείο, στο Πανεπιστήμιο. Διαλέξτε ένα μέρος του μαθήματος που αντιστοιχεί σε 4 σελίδες (από τις 250) και πάρτε 3 δίωρα (από τα 12) για να το κάνετε. Το πρώτο για εισαγωγή, το δεύτερο και τρίτο για να καλύψετε το θέμα εισαγωγικά, γιατί αυτό αποτελεί αντικείμενο του άλλου εξαμήνου. Αν χρειασθεί θα πάρετε και ένα τέταρτο δίωρο για να κάνετε επανάληψη. Αφήστε στους άλλους τα δύσκολα, τα πολλά, και δώστε τους τον υπόλοιπο χρόνο. Εξάλλου το μπόνους σας για τις 6 ώρες διδασκαλίας τη βδομάδα, που ο Νόμος σας «υποχρεώνει» να κάνετε, δεν επηρεάζεται από αυτό.
Δώστε τα έντυπα αξιολόγησης στους φοιτητές πριν ακόμη να έχετε κάνει ούτε μια ώρα μάθημα. Εξάλλου
οι φοιτητές σας «γνωρίζουν» … και χωρίς να τους έχετε κάνει ποτέ μάθημα. Δεν χρειάζεται, έχετε φροντίσει να φτιάξετε την «εικόνα» σας με τους αγώνες σας για τη «δημόσια και δωρεά παιδεία». Και αν η αξιολόγηση που πήρατε δεν σας βολεύει, δεν πειράζει. Πετάτε τα έντυπα και την ξανακάνετε μετά, αφού αξιοποιήσετε και το τέταρτο δίωρο σας. Αυτό, το εφεδρικό. Για να κάνετε την επανάληψη στο θέμα σας των 4 σελίδων, εν μέσω εξεταστικής περιόδου.
Πάντα βέβαια, φροντίστε να έχετε τη δυνατότητα να ελέγξετε τα έντυπα αξιολόγησης των φοιτητών πριν αυτά παραδοθούν στην επιτροπή. Και φυσικά φροντίστε να σφραγίσετε τον φάκελο πριν τον δώσετε στην επιτροπή και μόνο αφού βάλετε μέσα μόνο το έντυπα που επιλέξατε.
Και προς θεού, μη διαμαρτυρηθείτε ποτέ και σε κανέναν, για το διαβλητό της διαδικασίας. Γιατί απλά, την επόμενη φορά η επιτροπή θα φροντίσει να στείλει κάποιον άλλο για να κάνει την αξιολόγηση σας. Μόνο σε σας. Εξάλλου εσείς το ζητήσατε, … οι άλλοι όχι!
Φροντίστε να βάλετε στην επιτροπή άτομα που είχαν επανειλημμένα ταχθεί και ψηφίσει κατά της αξιολόγησης, ώστε να έχουν κάθε λόγο να διασφαλίσουν μια αξιολόγηση απόλυτα ελεγχόμενη από το σάπιο σύστημα.
Αποφύγετε να ενημερώσετε τους φοιτητές για τη σημασία της αξιολόγησης και τους λόγους για τους οποίους πρέπει αυτοί να συμμετέχουν ενεργά. Μην το κάνετε, γιατί μπορεί να αρχίσουν να σχολιάζουν τη διαδικασία που ακολουθείτε. Αφήστε τους στο σκοτάδι. Επιβεβαίωσε τους, για ακόμη μια φορά, πως το μοντέλο αυτό κυριαρχεί ακόμη στην Ελληνική κοινωνία. Είναι το μοντέλο της «επιτυχίας». Εξάλλου, αυτοί πρέπει να πληρώσουν στο τέλος τον λογαριασμό μας και επιπλέον, εμείς, την αξιολόγηση την κάνουμε … απλά για να μην μας κόψει το «κακό» Υπουργείο τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων μας. Δύσκολες εποχές βλέπετε. Τόσοι άνεργοι! Να μην βγάλουμε και εμείς τον δεύτερο, γιατί όχι και τον τρίτο μισθό μας (αυτό το διασφαλίσαμε με επιστολή μας στον Πρωθυπουργό (εδώ), για το «καλό» πάντα της πατρίδας). Εξάλλου τον πρώτο μισθό τον παίρνουμε γιατί είμαστε Δημόσιοι υπάλληλοι. Δεν φτάνει αυτό;
Και μην παραλείπετε να τοποθετείστε, πάντα και παντού, υπέρ της αξιολόγησης και να αναφέρεστε στον αγώνα που δώσατε όλα αυτά τα χρόνια για να «επιτρέψουν» τελικά τα ΑΙΑΚ, οι συνεργάτες σας, να προχωρήσει.
Πρακτικές δοκιμασμένες και αποδοτικές, χρόνια τώρα, στο πολιτικό σύστημα αλλά και σε όλα τα επίπεδα διοίκησης … τι και αν οδήγησαν τη χώρα στην καταστροφή. Εξάλλου πιστεύετε ακράδαντα ότι η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει και για όλα φταίνε οι κουτόφραγκοι που «δεν ξέρουν να ζήσουν».
Μην με ρωτήσετε ποιος είναι. Ξέρεις πολύ καλά. Είναι ο τύπος του ανθρώπου που στηρίζεις, που ψηφίζεις, που υπηρετείς. Είναι ο τύπος που θα ήθελες κατά βάθος, και θέλεις ακόμη και σήμερα, να είσαι και συ. Είναι ο τύπος που θα σε βολέψει, θα σε καλύψει στις λαμογιές σου. Τι σημασία έχει αν για όλα αυτά ο λογαριασμός θα έρθει στα παιδιά μας.
Μην πτοείσαι. Συνέχισε να κάνεις όλα αυτά που σε έφεραν μέχρι εδώ και να λες τα ακριβώς αντίθετα για να φτιάξεις την εικόνα σου. Γιατί ξέρεις πολύ καλά πως η εικόνα σου δεν επηρεάζεται, στην χώρα αυτή, από τις πράξεις σου.
Έχει καμιά σημασία για σένα πως όλα αυτά έκλεψαν το μέλλον των παιδιών μας; Εσύ το δικό σου το έχεις εξασφαλίσει. Έτσι τουλάχιστο νομίζεις.
Κλεάνθης Θραμπουλίδης
ΥΓ
Πριν 2 χρόνια την κύρια και αποκλειστική ευθύνη την είχαν οι πολιτικοί. Εσύ δεν γνώριζες! Σήμερα δεν έχεις αυτή την δικαιολογία. Η ευθύνη είναι δική σου!
Επιλέξτε να είστε «τουρίστας» στο γραφείο, στην ΔΕΚΟ, στην Δημόσια Υπηρεσία, στην πολιτική, στη Βουλή, στο σχολείο, στο Πανεπιστήμιο. Διαλέξτε ένα μέρος του μαθήματος που αντιστοιχεί σε 4 σελίδες (από τις 250) και πάρτε 3 δίωρα (από τα 12) για να το κάνετε. Το πρώτο για εισαγωγή, το δεύτερο και τρίτο για να καλύψετε το θέμα εισαγωγικά, γιατί αυτό αποτελεί αντικείμενο του άλλου εξαμήνου. Αν χρειασθεί θα πάρετε και ένα τέταρτο δίωρο για να κάνετε επανάληψη. Αφήστε στους άλλους τα δύσκολα, τα πολλά, και δώστε τους τον υπόλοιπο χρόνο. Εξάλλου το μπόνους σας για τις 6 ώρες διδασκαλίας τη βδομάδα, που ο Νόμος σας «υποχρεώνει» να κάνετε, δεν επηρεάζεται από αυτό.
Δώστε τα έντυπα αξιολόγησης στους φοιτητές πριν ακόμη να έχετε κάνει ούτε μια ώρα μάθημα. Εξάλλου
οι φοιτητές σας «γνωρίζουν» … και χωρίς να τους έχετε κάνει ποτέ μάθημα. Δεν χρειάζεται, έχετε φροντίσει να φτιάξετε την «εικόνα» σας με τους αγώνες σας για τη «δημόσια και δωρεά παιδεία». Και αν η αξιολόγηση που πήρατε δεν σας βολεύει, δεν πειράζει. Πετάτε τα έντυπα και την ξανακάνετε μετά, αφού αξιοποιήσετε και το τέταρτο δίωρο σας. Αυτό, το εφεδρικό. Για να κάνετε την επανάληψη στο θέμα σας των 4 σελίδων, εν μέσω εξεταστικής περιόδου.
Πάντα βέβαια, φροντίστε να έχετε τη δυνατότητα να ελέγξετε τα έντυπα αξιολόγησης των φοιτητών πριν αυτά παραδοθούν στην επιτροπή. Και φυσικά φροντίστε να σφραγίσετε τον φάκελο πριν τον δώσετε στην επιτροπή και μόνο αφού βάλετε μέσα μόνο το έντυπα που επιλέξατε.
Και προς θεού, μη διαμαρτυρηθείτε ποτέ και σε κανέναν, για το διαβλητό της διαδικασίας. Γιατί απλά, την επόμενη φορά η επιτροπή θα φροντίσει να στείλει κάποιον άλλο για να κάνει την αξιολόγηση σας. Μόνο σε σας. Εξάλλου εσείς το ζητήσατε, … οι άλλοι όχι!
Φροντίστε να βάλετε στην επιτροπή άτομα που είχαν επανειλημμένα ταχθεί και ψηφίσει κατά της αξιολόγησης, ώστε να έχουν κάθε λόγο να διασφαλίσουν μια αξιολόγηση απόλυτα ελεγχόμενη από το σάπιο σύστημα.
Αποφύγετε να ενημερώσετε τους φοιτητές για τη σημασία της αξιολόγησης και τους λόγους για τους οποίους πρέπει αυτοί να συμμετέχουν ενεργά. Μην το κάνετε, γιατί μπορεί να αρχίσουν να σχολιάζουν τη διαδικασία που ακολουθείτε. Αφήστε τους στο σκοτάδι. Επιβεβαίωσε τους, για ακόμη μια φορά, πως το μοντέλο αυτό κυριαρχεί ακόμη στην Ελληνική κοινωνία. Είναι το μοντέλο της «επιτυχίας». Εξάλλου, αυτοί πρέπει να πληρώσουν στο τέλος τον λογαριασμό μας και επιπλέον, εμείς, την αξιολόγηση την κάνουμε … απλά για να μην μας κόψει το «κακό» Υπουργείο τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων μας. Δύσκολες εποχές βλέπετε. Τόσοι άνεργοι! Να μην βγάλουμε και εμείς τον δεύτερο, γιατί όχι και τον τρίτο μισθό μας (αυτό το διασφαλίσαμε με επιστολή μας στον Πρωθυπουργό (εδώ), για το «καλό» πάντα της πατρίδας). Εξάλλου τον πρώτο μισθό τον παίρνουμε γιατί είμαστε Δημόσιοι υπάλληλοι. Δεν φτάνει αυτό;
Και μην παραλείπετε να τοποθετείστε, πάντα και παντού, υπέρ της αξιολόγησης και να αναφέρεστε στον αγώνα που δώσατε όλα αυτά τα χρόνια για να «επιτρέψουν» τελικά τα ΑΙΑΚ, οι συνεργάτες σας, να προχωρήσει.
Πρακτικές δοκιμασμένες και αποδοτικές, χρόνια τώρα, στο πολιτικό σύστημα αλλά και σε όλα τα επίπεδα διοίκησης … τι και αν οδήγησαν τη χώρα στην καταστροφή. Εξάλλου πιστεύετε ακράδαντα ότι η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει και για όλα φταίνε οι κουτόφραγκοι που «δεν ξέρουν να ζήσουν».
Μην με ρωτήσετε ποιος είναι. Ξέρεις πολύ καλά. Είναι ο τύπος του ανθρώπου που στηρίζεις, που ψηφίζεις, που υπηρετείς. Είναι ο τύπος που θα ήθελες κατά βάθος, και θέλεις ακόμη και σήμερα, να είσαι και συ. Είναι ο τύπος που θα σε βολέψει, θα σε καλύψει στις λαμογιές σου. Τι σημασία έχει αν για όλα αυτά ο λογαριασμός θα έρθει στα παιδιά μας.
Μην πτοείσαι. Συνέχισε να κάνεις όλα αυτά που σε έφεραν μέχρι εδώ και να λες τα ακριβώς αντίθετα για να φτιάξεις την εικόνα σου. Γιατί ξέρεις πολύ καλά πως η εικόνα σου δεν επηρεάζεται, στην χώρα αυτή, από τις πράξεις σου.
Έχει καμιά σημασία για σένα πως όλα αυτά έκλεψαν το μέλλον των παιδιών μας; Εσύ το δικό σου το έχεις εξασφαλίσει. Έτσι τουλάχιστο νομίζεις.
Κλεάνθης Θραμπουλίδης
ΥΓ
Πριν 2 χρόνια την κύρια και αποκλειστική ευθύνη την είχαν οι πολιτικοί. Εσύ δεν γνώριζες! Σήμερα δεν έχεις αυτή την δικαιολογία. Η ευθύνη είναι δική σου!
Παρεμβάσεις σχετικές με την Αξιολόγηση
ΑπάντησηΔιαγραφή