Κυριακή, 21 Αυγούστου 2011

Πανεπιστημιακοί από 43 χώρες υπερασπίζονται την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Απάντηση

Μια ακόμη μαφιόζικη πρακτική για την διατήρηση ενός σάπιου συστήματος*.
Ποιοι είναι οι Έλληνες Πανεπιστημιακοί που οργάνωσαν αυτή την πρωτοβουλία; (εδώ) Η ερώτηση έχει μεγάλη σημασία γιατί είναι πιθανόν να είναι αυτοί οι ίδιοι που βρίσκονται πίσω από τις καταλήψεις και την κάθε μορφής βία που εκφράζεται με διάφορους τρόπους για χρόνια τώρα στον χώρο των Πανεπιστημίων. Γιατί είναι πιθανόν να είναι αυτοί οι ίδιοι που για χρόνια τώρα αντιτίθενται με μαφιόζικες μεθόδους σε κάθε αλλαγή στο υπάρχον σάπιο σύστημα. Γιατί είναι πιθανόν να είναι αυτοί οι ίδιοι που νέμονται με διάφορους τρόπους, χρόνια τώρα, τα προνόμια της εξουσίας που ελέγχουν μέσα από γνωστές πρακτικές συναλλαγής, αδιαφάνειας, αναξιοκρατίας στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γιατί είναι πιθανόν να είναι αυτοί οι ίδιοι που για χρόνια τώρα προσπαθούν να παραπλανήσουν την κοινωνία ότι δήθεν εκφράζουν την Πανεπιστημιακή κοινότητα. 
Οι υπογράφοντες την έκκληση (εδώ) εκφράζουν την συμπαράσταση τους σε μια προτεινόμενη μεταρρύθμιση την οποία δεν γνωρίζουν (το σχέδιο νόμου τους δίνεται στα Ελληνικά! εδώ) Τα μόνα στοιχεία που έχουν στην διάθεση τους είναι:
α) το κείμενο που έχουν διαμορφώσει οι «Έλληνες Πανεπιστημιακοί» και το οποίο καταγράφει χωρίς καμία τεκμηρίωση την θέση τους για το νομοσχέδιο και β) η απόφαση της Συνόδου των Πρυτάνεων (την οποία έχουν φροντίσει να μεταφράσουν εδώ). Αποφεύγουν όμως να μεταφράσουν κείμενα που περιγράφουν την σημερινή κατάσταση στο Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο αλλά και τους τρόπους με τους οποίους λαμβάνονται οι αποφάσεις που υποτίθεται πως εκφράζουν την Πανεπιστημιακή κοινότητα. Θα ήταν πολύ χρήσιμο να μας αναφέρουν οι 902 Πανεπιστημιακοί ποιά είναι εκείνα τα σημεία που κλονίζουν «την ερευνητική και διδακτική προοπτική των ελληνικών πανεπιστημίων» και αποτελούν «ένα ακόμα πλήγμα στη δοκιμαζόμενη ελληνική κοινωνία και οικονομία.» Αλλά φυσικά δεν μπορούν να το κάνουν γιατί απλά δεν έχουν πρόσβαση στο κείμενο του προσχεδίου αλλά μόνο στα παρακάτω όπως εμφανίζονται στην σχετική ιστοσελίδα (εδώ) κείμενα
Και ναι μεν είναι αποδεκτό ότι η «οποιαδήποτε διαδικασία βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» οφείλει να «λαμβάνει καθοριστικά υπόψη της τις θέσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας» αλλά με την προϋπόθεση πως έχει διασφαλισθεί πως η ακαδημαϊκή κοινότητα έχει τη δυνατότητα να εκφρασθεί ελεύθερα. Μπορεί επιπλέον να κατανοούν ότι η «συντριπτική πλειοψηφία των Συγκλήτων των ελληνικών πανεπιστημίων», αλλά και «η σύνοδος των Πρυτάνεων των ελληνικών πανεπιστημίων» καθώς και όλοι «οι τοπικοί σύλλογοι των πανεπιστημιακών δασκάλων» έχουν δημόσια εκφράσει την αντίθεσή τους στις κυβερνητικές προτάσεις, αλλά δεν γνωρίζουν, αλλά και δεν μπορούν να φανταστούν τον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται ο διάλογος στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο (Το προϊόν μιας πρωτόγνωρης εσωτερικής διαδικασίας διαλόγου των Πανεπιστημίων pdf  htm) ούτε μπορούν να φανταστούν τις πρακτικές της διαμόρφωσης της θέσης της Ακαδημαϊκής κοινότητας (Προσχέδιο νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση - Μύθοι και Πραγματικότητα εδώ). Να υποθέσω τέλος πως ο Νόαμ Τσόμσκι, ο Σλαβόϊ Ζίζεκ και ο Ζακ Ρανσιέρ προσυπογράφουν και την απόφαση της Συγκλήτου για μη εφαρμογή νόμων της Ελληνικής Πολιτείας; Ή απλά αυτό δεν το μετέφρασαν οι «Έλληνες Πανεπιστημιακοί που οργάνωσαν αυτή την πρωτοβουλία»;

* Αφήστε το να "σαπίσει" εδώ

5 σχόλια:

  1. Σχόλιο του συναδέλφου Η. Κουρούμαλη
    "Παρακολουθώ μέ τήν δέουσα προσοχή τίς λυσσαλέες αντιδράσεις κατά τού νέου νομοσχεδίου γιά τήν ανωτάτη εκπαίδευση. Εσχάτως προσετέθησαν καί αλλοδαποί ενιστάμενοι (902 ζωή νά έχουνε) οι οποίοι υποθέτω ότι, όπως αρμόζει σέ σοβαρούς επιστήμονες, τό εδιάβασαν αφού τούς απεστάλει μεταφρασμένο σέ 43 (!) χώρες (καί πόσες γλώσσες;).Φυσικά δέν θά τούς φέρω στήν δύσκολη θέση νά απαντήσουν σέ ποιά από τίς 43 χώρες τους ισχύει κάτι ανάλογο μέ τό έκτρωμα τής δικής μας.
    Εχουν συμβεί όμως καί κοσμοϊστορικά γεγονότα αυτόν τόν καιρό.
    Ετσι έχουμε τήν δημιουργία νέου έθνους, τού Πρυτανιστάν,όπου ο μόνος νόμος είναι τό δίκηο τού Πρύτανη . Εκτός τού ότι ο μακαριστός Σωκράτης άν είχε γνωρίσει τούς κ.κ Πελεγρίνη, Μυλόπουλο, Παπαθεοδώρου κλπ θά είχε προτιμήσει νά γίνει πολίτης Σκοπίων καί όχι νά πιεί τό κώνειο, είμαι πολύ περίεργος τί θά επικαλεστούν οι επαναστάτες Πρυτάνεις όταν οι φοιτηταί τους αρχίσουν πάλι τό ξυλοφόρτωμα, τά χτισίματα καί άλλα τέτοια εξόχως δημοκρατικά. Αλήθεια τόν κ. Τσόμσκι τόν έχουν καταχερίσει οι φοιτηταί του όταν δέν συμφωνούν μαζί του;
    Τέλος θά ήθελα νά παρατηρήσω ότι όσο προχωρεί ο "διάλογος" τό πράγμα θυμίζει ολο καί περισσότερο κωμωδίες τού παρελθόντος. Είδα τήν αντιπαράθεση μεταξύ τών καλών λεκτόρων καί επικούρων πού "στηρίζουν" τό Πανεπιστήμιο έναντι τών αχρήστων καθηγητών καί θυμήθηκα τόν μακαρίτη Γκιωνάκη τήν εποχή πού εμαίνετο ο πόλεμος μεταξύ χριστιανών καί μουσουλμάνων στόν Λίβανο,όπου τά ελληνικά ΜΜΕ αναφέροντο συνεχώς στούς δεξιούς χριστιανούς καί τούς αριστερούς μουσουλμάνους. Καί ο Γκιωνάκης: Μά τί στό καλό, δέν υπάρχουν αριστεροί χριστιανοί καί δεξιοί μουσουλμάνοι;
    Οσο γιά τούς Πρυτάνεις (καί τούς 902 διασήμους αλλοδαπούς) πιστεύω νά ενθυμούνται τήν κλασσική ταινία μέ τόν Βιτόριο Γκάσμαν "Οι γενναίοι τού Μπρανκαλεόνε". Μπορούν μετά από δημοκρατικό διάλογο νά αποφασίσουν ποιός είναι ο Μπρανκαλεόνε.

    Καθ. Η. Κουρούμαλης
    Διευθυντής Γαστρεντερολογικής Κλινικής Παν. Νοσοκομείου Ηρακλείου"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλιο του συναδέλφου Ιωαννη Λυριτζή
    "ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ?!



    Επιστροφή στην λαίλαπα της 'διαχειριζόμενης Παιδείας'



    1. Πολύς θόρυβος για το νεο νομοσχέδιο που αντικαθιστά και ορθώς σε αναφορά πάντα της επι 30 ετη 'διαχειριζόμενης παιδείας' απο τους εκάστοτε κρατούντες, οι οποίοι φυσικά οδήγησαν την Παιδεία (τη Χώρα) στο σήμερα.

    2. Οι παρακάτω παν/κοι "Μεταξύ των πανεπιστημιακών από 43 χώρες συγκαταλέγονται και κορυφαία ονόματα της επιστήμης και της διανόησης, όπως ο Νόαμ Τσόμσκι, ο Σλαβόϊ Ζίζεκ και ο Ζακ Ρανσιέρ", όμως, αντρώθηκαν στο σύστημα που αντιτίθεται. (σικ!) Διερωτώμα πως γνώρισαν το παλαιόν και πότε και πώς μελέτησαν το Νεο που προωθείται (και πρέπει να ψηφιστεί) αυτοί οι κύριοι???.

    Ας αλλάξουν το δικό τους πρώτα το οποίο δοκιμάστηκε και τους (και εμας οσοι σπουδάσαμε στα εκείνα ΑΕΙ) οδήγησε στην ανάπτυξη, αξιοκρατία, διασφάλιση ποιότητας, προστασία της περιουσίας του, μακρυά απο παλιοκομματικές διαδικασίες, άνανδρες συναλλαγές, στην επιλογή κυρίως των ολιγίσκων, στην φοιτητο-αναρχια και συν-διοίκηση.... κ.α.

    3. Λέγεται....

    (α) να μην προχωρήσουν στην ψήφιση του νομοσχεδίου στην κατεύθυνση που έχουν διαμορφώσει, κατεύθυνση που είχε καταστροφικές συνέπειες στην Ανώτατη Εκπαίδευση όπου εφαρμόστηκε,

    (β) να ξεκινήσουν έναν πραγματικό διάλογο με τις Συγκλήτους των πανεπιστημίων για ένα θεσμικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει την κατοχυρωμένη από το ελληνικό Σύνταγμα αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ, την επαρκή δημόσια χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θα σέβεται τις επιταγές των ευρωπαϊκών ακαδημαϊκών παραδόσεων για την δημόσια λειτουργία των πανεπιστημίων.
    Ποιές οι καταστροφικές συνέπειες σε Σύγκριση (σημειο-προς-σημείο) με το υπάρχον απο το 1981?
    Διατί αυτό το μένος Τώρα και όχι στα περασμένα 30 έτη? (οταν έίχε αφαιρεθεί η αξιοκρατία, οταν οι κρίσεις προγραμμάτων ελέγχονταν απο 'ημέτερους αξιολογητάς', όταν κάιγονταν τα ΑΕΙ, όταν οι φοιτηές συνδιοικούσαν, όταν οι διοικητικές θέσεις στα ΑΕΙ (και ΑΤΕΙ) έπρεπε να είχαν τη 'σφραγίδα' χρωμάτων (απο-κομμάτων), όταν λυσαλαία αντιδρούσαν στο νομο π.υπ. Μ.Γιαννάκου για αξιολόγηση και άλλες μεταρυθμίσεις που όφειλαν να γίνουν, γιατί? γιατί?.....?.
    Θεωρώ οτι η κοινωνία έχει εκφραστεί: Να προχωρήσει στο μήνα αυγουστο η ψήφιση του νεου νομοσχεδίου. Κάθε καθυστέρηση οπισθοδρομεί. Κάποιες αλλαγές να εφαρμοστούν ΑΜΕΣΑ τον Σεπτέμβριο (π.χ διεθνή μεταπτυχικά, επιτροπές εξέτασης διδακτορικών, υποχρεωτική παρακολούθηση φοιτητών ή πριμοδότηση οσων παρακολουθουν, κατάργηση παραπαιόντων τμηματων και μετακίνηση ΔΕΠ σε συναφή τμήματα η γνωστικά αντικείμενα άλλων Τμηματων, 7μελής επιτροπή Μονον ιδίου γν. αντικειμένου στην εκλογή μελών ΔΕΠ, ενεργοποίηση των Προγραμματων Σπουδών. Οι συγχωνεύσεις και ορθολογικές μεταβολές/μεταβατικές διατάξεις τους να εφαρμοστούν Αμεσα. Φυσικά ΠΡΕΠΕΙ άμεση να είναι και η οφειλόμενη χρηματοδότηση των ΑΕΙ απο τις Δημ Επενδυσεις, το ταχύτερο τρεξιμο των ΕΣΠΑ, η δυνατότητα συνταξιοδοτηθέντων φέτος το καλοκάιρι καθηγητων ΔΕΠ να διδασκουν για 3 ακόμη ετη, αφου η αδυναμία πρόσλήψης διδακτικού προσωπικού Ν.407, η έλλειψη επισκευών συσκευών, αναλωσίμων και συμμετοχη σε συνεδρια,, οδηγει την ηδη παρακμαζουσα πανεπιστημιακή κοινωνία σε 'χειμερινό λήθαργο'.
    Είναι κι αυτή εδώ μια απο τις πολλές φωνές αγανάκτησης που ελπίζω να έχει τον τρόπο η όποια (σημερινή, αυριανή) ηγεσία του Υπ Παιδείας να "αφουγκραστεί"!
    Σε οτι αφορά τους ...902...αλλοδαπούς, ας μην ερμηνεύσουμε το γνωστό φαινόμενο που λεγεται "αλισβερισι".

    Ιωαννης Λυριτζής
    Καθ Παν/μιου Αιγαιου"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλιο του συναδέλφου Ιωάννη Χατζόπουλου
    "Ο νόμος πλαίσιο 1268 του 1982 ενώ είχε κάποια θετικά στοιχεία όπως είναι η κατάργηση της έδρας τα οποία υπάρχουν στα καλύτερα πανεπιστήμια του διεθνή χώρου, εντούτοις νόθευσε με ένα προκλητικό τρόπο την ακαδημαϊκή διοίκηση που είναι η κεφαλή της παιδείας εισάγοντας σε αυτή κατά παγκόσμια πρωτοτυπία άτομα με χαμηλό ή καθόλου ακαδημαϊκό προφίλ (το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι). Σε προηγούμενο σχόλιο μου απεδείχθη ότι ένα 30% μελών ΔΕΠ με μέτριο ή χαμηλό ακαδημαϊκό προφίλ που συνήθως υπηρετούν κομματικά συμφέροντα μπορούν να διοικούν τα Ελληνικά ΑΕΙ. Ο νόμος πλαίσιο εκπονήθηκε από επιτροπή από το κομματικό σινάφι και προτάθηκε από τον αείμνηστο Δ. Τσάτσο (…πρότεινε τον πρώτο νόμο-πλαίσιο για τα ελληνικά πανεπιστήμια και θεσμοθέτησε την πρώτη μορφή φοιτητικής συμμετοχής στη διοίκηση των ΑΕΙ - http://www.sansimera.gr/biographies/407). Ο νόμος αυτός ψηφίσθηκε από την τότε κυβέρνηση του επίσης αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου. Οι Δ. Τσάτσος και Α. Παπανδρέου αντί να ερευνήσουν ότι καλύτερο υπάρχει στο διεθνή χώρο σχετικά με την ανώτατη παιδεία και να το υιοθετήσουν προτίμησαν να κάνουν πειραματόζωο την Ελληνική παιδεία με τα αποτελέσματα που βιώνουμε σήμερα. Έχει μεγάλη σημασία ότι κάποια μέλη της επιτροπής που συνέταξε το νόμο αυτό προς τιμήν τους, ύστερα από 7 χρόνια 17.9.1989 αντελήφθησαν το λάθος τους και με δημοσίευση στο Βήμα με τίτλο “mea culpa” παραδέχθηκαν το λάθος τους. Τόσο ο Δ. Τσάτσος όσο και ο Α. Παπανδρέου δεν είναι δυνατόν να μην γνώριζαν τις συνέπειες του νόμου που πρότειναν και ψήφισαν, ο Α. Παπανδρέου μάλιστα είχε τελειώσει ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια στο διεθνή χώρο, το Harvard και ήταν επίσης πρόεδρος του Τμήματος οικονομικών του Berkeley ενός επίσης από τα καλύτερα πανεπιστήμια και κανένα από τα πανεπιστήμια αυτά δεν είχε νοθευμένη ακαδημαϊκή διοίκηση. Άρα αμφότεροι γνώριζαν πολύ καλά τι έκαναν και επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι έκαναν ένα σκόπιμο λάθος. Το σκόπιμο αυτό λάθος βαρύνει όλες τις έκτοτε κυβερνήσεις που δεν τόλμησαν να διορθώσουν τα κακώς κείμενα. Η παιδεία γενικά δεν είναι ένας ποντικός που τον βάζουνε στο χειρουργικό τραπέζι και κάνουν πειράματα αφαιρώντας ζωτικά όργανα ή προσθέτοντας τεχνητά αμφιβόλου προέλευσης και ποιότητας, οι περισσότερες όμως κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης σαν ποντικό την μεταχειρίσθηκαν. Η παιδεία από τη φύση της απαιτεί ότι καλύτερο υπάρχει και δυστυχώς 28 χρόνια μετά το νόμο πλαίσιο εξακολουθούν να υπάρχουν τα χειρότερα για την Ελληνική παιδεία. Ανεξάρτητα από την αξιοπιστία της παρούσας κυβέρνησης ή της νυν υπουργού παιδείας, ο προτεινόμενος νόμος πλαίσιο έχει ως προς την ακαδημαϊκή διοίκηση το πλαίσιο που ακολουθούν τα καλύτερα ακαδημαϊκά ιδρύματα στο διεθνή χώρο και το μόνο σημείο που χωλαίνει είναι η εξεταστική του Σεπτεμβρίου η οποία πρέπει να αφαιρεθεί διότι έχει αποδειχθεί ότι είναι σε βάρος των φοιτητών. Δεν είναι σοβαρές οι αιτιάσεις και τα παζάρια των συντεχνιών (να είναι οι ακαδημαϊκοί στο συμβούλιο 8 αντί 7, κλπ.). Η Διοικούσα Επιτροπή, για παράδειγμα, του Πανεπιστημίου Αιγαίου είχε σχεδόν όλα της τα μέλη εξωπανεπιστημιακά και λειτούργησε τέλεια. Το μεγάλο ατύχημα της μεταπολιτευτικής Ελλάδας είναι ότι τα μικρά κόμματα και οι συντεχνίες είναι αυτά που επέβαλλαν την πολιτική τους επειδή τα μεγάλα κόμματα είχαν πάντοτε το φόβο ότι αν δεν τους κάνουν τα χατίρια θα χάσουν την αυτοδυναμία στις επόμενες εκλογές. Έτσι οι μειοψηφίες είχαν και έχουν την εξουσία ιδιαίτερα μέσα στον χώρο των ΑΕΙ, νομίζω είναι καιρός να προχωρήσουμε μπροστά και σε αυτό θα συμβάλλει η ψήφιση του παρόντος νόμου.

    Professor Ioannis (John) N. Hatzopoulos
    Director of Remote Sensing Laboratory and GIS
    University of the Aegean, Department of the Environment

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Έστειλα στον Τσόμσκυ το ακόλουθο ΗλΜην:

    Dear Prof. Chomsky,

    I recently read your book “The common good”. In that book you urge people to find a cause and fight for it. Well, that’s what I’ve done. For the last 6 years I’ve spent a lot of my personal time doing activism for the reform of Greek universities. I’ve maintained a very active blog ...
    εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η υπογραφή του Νόαμ Τσόμσκι Καθημερινή 28/8/2011
    εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή