Δευτέρα 20 Ιουλίου 2020

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την εκλογή των καθηγητών … και H (ΠΡΟΦΑΝΗΣ) ANTIΣYNTAΓMATIKOTHTA ΤΗΣ «ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ» των ΤΕΙ ΣΕ ΑΕΙ

Α. Νέο θεσµικό πλαίσιο για την εκλογή των καθηγητών

«Τέλος στο φαινόµενο του νεποτισµού, που αποτελεί διαχρονικά πληγή για τα πανεπιστήµια, επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Παιδείας. Η αλλαγή του υφιστάµενου συστήµατος, που ευνοεί την οικογενειοκρατία µέσα από θολές εκλογικές διαδικασίες, αποτελεί «στοίχηµα» για το υπουργείο Παιδείας. Για τον λόγο αυτό, προωθεί νέο θεσµικό πλαίσιο για την εκλογή των καθηγητών, το οποίο θα ενταχθεί στον νόµο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, το επόµενο διάστηµα.

Σύµφωνα µε πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», στις ρυθµίσεις που θα φέρει το νέο
θεσµικό πλαίσιο προβλέπεται ότι δεν θα µπορούν στα εκλεκτορικά σώµατα να συµµετέχουν, ή ακόµα και να είναι µέλη των εισηγητικών επιτροπών, καθηγητές των οποίων παλιοί φοιτητές ή ερευνητικοί συνεργάτες είναι υποψήφιοι. Επίσης, θα πρέπει να συµµετέχουν στα εκλεκτορικά σώµατα περισσότερα µέλη εκτός του πανεπιστηµίου και στις εισηγητικές επιτροπές να λαµβάνεται υπόψη η γνώµη επιστηµόνων και ακαδηµαϊκών του εξωτερικού. Οι υποψήφιοι δεν θα πρέπει να σχετίζονται µε τους εκλέκτορες σε καµία περίπτωση και αυτό θα αποτελεί ασυµβίβαστο.

«Η αξιοκρατία στα πανεπιστήµια και η εκλογή των καθηγητών είναι το σοβαρότερο θέµα προς αντιµετώπιση» τονίζει χαρακτηριστικά στο «Εθνος της Κυριακής» o υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης ∆ιγαλάκης, προαναγγέλλοντας και τις σχετικές αλλαγές. (…) » 
Απόσπασμα από το ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ  (οι επισημάνσεις δικές μου)


Β. H (ΠΡΟΦΑΝΗΣ) ANTIΣYNTAΓMATIKOTHTA ΤΗΣ «ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ» των ΤΕΙ ΣΕ ΑΕΙ …

Απόσπασμα από σχετικό άρθρο. Πηγή: ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, τόμος 63, 2020, σελ. 263 επ. 

«Τα αμέσως προηγούμενα έτη, με σειρά νομοθετικών διατάξεων, οποίες ελάχιστη δημοσιότητα έλαβαν, τα ΤΕΙ της χώρας καταργήθηκαν και «μετατράπηκαν» σε Πανεπιστήμια, είτε εντασσόμενα σε επιμέρους ΑΕΙ (λ.χ. …), είτε συγχωνευόμενα με άλλα ΤΕΙ (λ.χ. …) Κατά τον τρόπο αυτό, καταργήθηκε στην πράξη η τεχνολογική-επαγγελματική εκπαίδευση, ενώ παράλληλα, κυριολεκτικώς «εν μια νυκτί», κατέστησαν τα ΤΕΙ ΑΕΙ, τα πτυχία των ΤΕΙ, πτυχία ΑΕΙ και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΑΕΙ, εκπαιδευτικό προσωπικό των ΑΕΙ. Τούτο δε, χωρίς να προκύπτει ότι προηγήθηκε κατάλληλη μελέτη, από την οποία να προκύπτει η αναγκαιότητα της εν λόγω ανατροπής στη δομή της ανώτατης εκπαίδευσης, οι δυνατότητες εξομοίωσης των δυο αυτών διαφορετικών κατηγοριών, καθώς και οι συνέπειες που επάγεται τούτο στην ποιότητα της παρεχόμενης ανώτατης εκπαίδευσης στην  χώρα μας. Πρόκειται ασφαλώς στην δραστικότερη επέμβαση  στον κρισιμότερο τομέα του Κράτους, ήτοι την ανώτατη εκπαίδευση, χωρίς τούτο να έχει γίνει ευρύτερα αντιληπτό και χωρίς να έχει προηγηθεί, σε ευρεία κλίμακα, δημόσια διαβούλευση.   Παράλληλα δεν προκύπτουν οι λόγοι δημόσιου συμφέροντος που δικαιολογούν μια τέτοια ριζική ανατροπή στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. (…)
Τοιουτοτρόπως, η κατάργηση της διάκρισης αυτής αντίκειται ευθέως στις ως άνω -ρητές και σαφείς- συνταγματικές διατάξεις (αναφέρεται στο άρθρο 16), δεδομένου ότι το σύνταγμα δεν επιτρέπει αλλά, αντιθέτως, επιβάλει τον διακριτό ρόλο τους. (…)
Άλλωστε η συνταγματικότητα των διατάξεων των επιμέρους αυτών νόμων θα εξετασθεί, αναπόδραστα, στο πλαίσιο έτερης δίκης ενώπιον του Δικαστηρίου. Θα μπορούσε κανείς να διατυπώσει απλώς την ελπίδα να γίνει τούτο εγκαίρως, προκειμένου να επιλυθεί το μείζονος σημασίας αυτό ζήτημα.» 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου