Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Καιρὸς πλέον νὰ ξεσηκωθοῦμε!


(…) Οἱ ἀλλαγὲς ποὺ ἐπισυμβαίνουν εἶναι ἀνυπολόγιστες καὶ ἀπρόβλεπτες. Γύρω μας κυριαρχεῖ ἕνας παγκόσμιος πανικός. Οἱ πολι-τικοί διαρκῶς θριαμβολογοῦν, ὑπόσχονται, διαβεβαιώνουν, ἀντιμάχονται μεταξύ τους, τελικῶς ὅμως διαψεύδονται ἀπὸ τὶς ἐξελίξεις. Ὅλοι μιλοῦν γιὰ οἰκονομικὴ κρίση. Κάποιοι ἰσχυρίζονται ὅτι στὴν πραγματικότητα ζοῦμε μία κρίση ἀξιῶν, ἀλλὰ δὲν μποροῦν να μᾶς ποῦν τὶ σημαίνει αὐτό.
Αὐτὸ ποὺ ἐγὼ θὰ ἤθελα σήμερα νὰ σᾶς πῶ εἶναι ὅτι ἡ ὅποια κρίση, τουλά-χιστον στὴν πατρίδα μας, ἔχει δύο χαρακτηριστικὰ ποὺ σᾶς ἀφοροῦν: πρῶτον εἶναι κρίση τῆς παιδείας καὶ δεύτερον οἱ συνέπειές της ἐπηρεάζουν κυρίως τοὺς νέους. Τὰ λάθη ποὺ ἔγιναν καὶ συνεχίζουν νὰ γίνονται, ἐσεῖς οἱ νέοι θὰ τὰ πλη-ρώσετε. Αὐτὴ τὴ στιγμὴ πληρώνουμε λάθη ποὺ ἔγιναν στὴν παιδεία τὶς τελευ-ταῖες δεκαετίες. Ἂν ἡ παιδεία μας ἦταν ὅπως ἔπρεπε, τὰ πράγματα θὰ ἦταν πολὺ διαφορετικὰ σήμερα. (…)

Καιρὸς πλέον νὰ ξεσηκωθοῦμε. Καινούργιο κρασὶ σὲ καινούργια ἀσκιά! Tὰ πάντα πρέπει νὰ ἀλλάξουν. Καὶ ἐπειδὴ δὲν θὰ τὰ ἀλλάξουν κάποιοι ἄλλοι, καιρὸς νὰ μποῦμε στὸ παιχνίδι ὅλοι. Κυρίως οἱ νέοι. Ὅλες οἱ καλὲς ἐπαναστάσεις ἔγιναν ἀπὸ
ἐμπνευσμένους νέους. Ὄχι ἀπὸ ἀγανακτισμένους, ἀλλὰ ἀπὸ ὑγιῶς ἐπανα-στατημένους. Ἐσεῖς καὶ πρέπει καὶ μπορεῖτε καὶ ἐπιβάλλεται νὰ ἀλλάξετε μὲ δική σας πρωτοβουλία τὸ μέλλον σας. Ὄχι μὲ βία, ἀλλὰ μὲ δύναμη καὶ ἀποφασιστικό-τητα. Οἱ ἐπαναστάσεις δὲν γίνονται μὲ βόμβες μολότωφ καὶ λοστούς, οὔτε μὲ αὐ-τοκαταστροφικὴ προσφυγὴ σὲ ναρκωτικὰ οὔτε μὲ καταλήψεις, μὲ graphiti στοὺς τοίχους καὶ μηδενιστικὲς ἐπιλογές, ἀλλὰ μὲ καθαρότητα, ἡρωισμὸ καὶ ἐξυπνάδα.
Ζητῆστε ποιότητα στὴν παιδεία σας. Ζητῆστε τέτοια παιδεία ποὺ νὰ ἀξίζει τὸν κόπο σας, τέτοια παιδεία ποὺ νὰ ἐπενδύει σὲ αὐτὴν τὸ μέλλον σας. Τὸ κατε-στημένο σύστημα ἀπέτυχε παταγωδῶς. Μᾶς δείχνει ὅμως τὸν μονόδρομο τῆς ἐπι-στροφῆς στοὺς θησαυρούς μας, τὴν κατεύθυνση τῆς διορθωτικῆς πορείας μας. Πρωτοτυπῆστε ἀπαιτῶντας πρῶτα ἀπὸ τοὺς ἑαυτούς σας συνέπεια, προσπάθεια, ψηλοὺς στόχους, ποιότητα, ἦθος. Ρωτῆστε τοὺς καθηγητές σας τὶ σημαίνουν αὐτὰ καὶ ἀπαιτῆστε (...) νὰ σᾶς δείξει δρόμο γιὰ τὴν ἀλήθεια. Ἂν δὲν μποροῦν νὰ σᾶς βοηθήσουν, πιέστε τους νὰ καταλάβουν τὶς ἀνάγκες σας καὶ τὴν ἀποστολή τους. Αὐτὸ νὰ κάνετε μὲ ὅλους μας. (...) Μὴ λυπηθεῖτε κανέναν μας. Πρέπει νὰ ἀλλάξουν ὅλα καὶ ὅλοι μας. (…)

Ο συγγραφέας σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Μετά την συμπλήρωση των στρατιωτικών του υποχρεώσεων, συνέχισε τις σπουδές του στο Harvard και το M.I.T. (Η.Π.Α.), όπου και έλαβε μεταπτυχιακούς τίτλους (Master) και διδακτορικό (Ph.D). Εργάστηκε ως ερευνητής και επιστημονικός συνεργάτης στο Αγγειολογικό εργαστήριο του New England Deaconess Hospital (Η.Π.Α.). Παράλληλα διετέλεσε επιστημονικός συνεργάτης της Διαστημικής Εταιρείας των Ηνωμένων Πολιτείων (NASA) και της εταιρείας Arthur D. Little. Δίδαξε στα Πανεπιστήμια του Harvard και του M.I.T., στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης και στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε Θεολογία στην Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού στη Βοστώνη των Ηνωμένων Πολιτειών και ανακηρύχθηκε διδάκτορας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


Για την προώθηση και τις επισημάνσεις
Κλεάνθης Θραμπουλίδης

3 σχόλια:

  1. Απάντηση φοιτητή
    "Μιας και μου διέφυγε, θα είχατε την καλοσύνη να μας αναφέρετε το όνομα του επιστήμονα που έγραψε αυτο το άρθρο, ίσως και κάποια πηγή του άρθρου (στην ομολογουμένως λίγο πίο δύσκολη στο μάτι καθαρεύουσα , αν και δεν το αναφέρω ώς πρόβλημα). Ακόμα, θα τολμήσω να αναφέρω ότι στην "πιο ελεύθερη χωρα του κόσμου", ή έστω μία που ισχυρίζεται οτι πρεσβεύει τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και την ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, δυστυχώς πέραν της ασταμάτητης τεχνολογικής ανάπτυξης (βλέπετε σχεδόν όλοι χρησιμοποιούμε windows, intel, amd και σίγουρα GOOGLE) έχουν εδραιωθεί από τις πίο μάυρες και συντηρητικές απόψεις βασισμένες ακόμα και σε θεολογικές ή χριστιανικές ρητορίες και αξίες..(που συνέβαλαν στον να δωθεί και το άλλοθι στο ΠΟΛΕΜΙΚΟ μεγαλούργημα των ΗΠΑ τα τελευταία πολλά πολλά χρόνια και ιδιαίτερα από το 1999 και μετά).. Αυτό, όσον αφορά την "αγνότητα" της πίστης ή ακόμα και της Επιστημονικής Θεολογίας..

    Απο κέι και πέρα αν μου επιτρέπεται, "Οἱ ἐπανα­στάσεις δὲν γίνονται μὲ βόμβες μολότωφ καὶ λοστούς, οὔτε μὲ αὐ­το­καταστροφικὴ προσφυγὴ σὲ ναρκωτικὰ οὔτε μὲ καταλήψεις, μὲ graphiti στοὺς τοίχους καὶ μηδε­νιστικὲς ἐπιλογές, ἀλλὰ μὲ καθαρό­τητα, ἡρωισμὸ καὶ ἐξυπνάδα.

    Ζητῆ­στε ποιότητα στὴν παιδεία σας. Ζητῆστε τέτοια παιδεία ποὺ νὰ ἀξίζει τὸν κόπο σας, τέτοια παιδεία ποὺ νὰ ἐπενδύει σὲ αὐτὴν... τὸ μέλλον σας.", ο άγνωστος αλλά αξιότιμος συγγραφέας κάνει μια ανεξήγητη ανακατωσούρα λέξεων και συγχέει τον Κοινωνικό και δημοκρατικό αγώνα με ένα κομμάτι σίδερο ή μια καλή ή λιγότερο καλή ζωγραφιά τεχνοτροπίας graffiti, σφάλμα που κατά τη γνώμη μου δεν θα επιτρεπόταν από το επίπεδο των γνώσεων του και τη διάρκεια των χρόνων που έκανε για να τις φέρει εις πέρας. όσο για τα ναρκωτικά περιττά τα σχόλια.

    "Ζητῆ­στε ποιότητα στὴν παιδεία σας. Ζητῆστε τέτοια παιδεία ποὺ νὰ ἀξίζει τὸν κόπο σας, τέτοια παιδεία ποὺ νὰ ἐπενδύει σὲ αὐτὴν... τὸ μέλλον σας." Πάρα, μα πάρα πολύ σωστός. Να υποθέσω ότι εάν μελετούσε το Νόμο θα δυσανασχετούσε ο άνθρωπος. (Μια εκτίμηση κάνω)

    συγνώμη για την έκταση, μόνο κάτι καλό θέλω να αναφέρω ακόμα. όποιος μπορεί ας αφιερώσει 12 λεπτά και κάτι από τον χρόνο του για αυτό το βίντεο http://edopolytexneio.gr/?p=916

    ΝΑ ξεσηκωθούμε λοιπόν!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απάντηση στο μήνυμα (εδώ) φοιτητή του «Harvard και M.I.T. των καταλήψεων»

    Ισως είναι σκόπιμο να μας πεις τι άλλο έχεις κάνει στην ζωή σου εκτός από καταλήψεις. Καταλήψεις με τις οποίες επιβάλεις με βία(?) την άποψη σου στους συμφοιτητές και καθηγητές σου. Αυτό ισως και μας παρακινήσει να αφιερώσουμε το χρόνο που χρειάζεται για να διαβάσουμε τα κείμενα σου.

    Και αυτό γιατί υποθέτω ότι ακόμη κάνεις τις σπουδές σου στο «Harvard και το M.I.T. των καταλήψεων» και πιθανότατα εξειδικεύεσαι στη βελτιστοποίηση των μεθόδων δια της βίας επιβολής απόψεων σε μια Πανεπιστημιακή κοινότητα που από την φύση της δεν αντιδρά στη βία. Αυτή, τη συγκεκριμένη. Μόνο που τα όποια αποτελέσματα σου δεν μπορούν να βρουν εφαρμογή σε καμία οργανωμένη κοινωνία.

    Για μένα το όνομα του συγγραφέα του μηνύματος σου δεν έχει σημασία αλλά θα ήθελα να μάθω την πηγή στην οποία βασίζεται η ιδεολογία του (αν υπάρχει).

    Και κάτι ακόμη. Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να σκεφτείς σε ποιους μπορεί να αναφέρεται το ελαφρά τροποποιημένο, και πολύ γνωστό και σε σένα υποθέτω, σύνθημα «μπάτσοι! γουρούνια! δολοφόνοι της μόρφωσης!».

    Όσο για την προτροπή σου «ΝΑ ξεσηκωθούμε λοιπόν!», χαίρομαι που συμφωνείς αλλά δες μήπως σου διέφυγε η προϋπόθεση

    «Πρωτο­τυ­πῆ­στε ἀπαι­τῶντας πρῶτα ἀπὸ τοὺς ἑαυτούς σας συνέπεια, προσπάθεια, ψηλοὺς στό­χους, ποιότητα, ἦθος.»

    αλλα κυρίως ο στόχος του ξεσηκωμού.

    όλη η απάντηση
    Το «Harvard και M.I.T. των καταλήψεων»
    http://seg.ee.upatras.gr/thrambo/theseis/docs2011/29Sep2011.html
    http://seg.ee.upatras.gr/thrambo/theseis/docs2011/29Sep2011.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για ανομία κατηγορεί τον μητροπολίτη Μεσογαίας ο υπουργός Δικαιοσύνης!!!
    http://kostasxan.blogspot.com/2011/10/blog-post_5289.html
    Η ανομία στα Πανεπιστήμια φαίνεται πως δεν "ενοχλεί"

    ΑπάντησηΔιαγραφή