Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι – Σοβαρότης; Μηδέν!


Αγαπητοί Συνάδελφοι! Εσείς οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι,

Αν κατάλαβα καλά από το «πλήρως τεκμηριωμένο» κείμενο σας, μας λέτε  «100 μέλη ΔΕΠ από 25 Συλλόγους των πανεπιστημίων όλης της χώρας.» μετέφεραν την «κατηγορηματική απόρριψη του νόμου από την συντριπτική πλειοψηφία των μελών ΔΕΠ πανελλαδικά» και εξέφρασαν ομόφωνα την «αποφασιστικότητα για αγωνιστικές δράσεις και κινητοποιήσεις, σε συντονισμό με τους φοιτητές, τους εργαζόμενους στα πανεπιστήμια και ολόκληρη την κοινωνία, για τη μη εφαρμογή του νόμου στην κατεύθυνση της κατάργησής του.» (εδώ)

Θα μου πείτε. Τα «100 μέλη ΔΕΠ από 25 Συλλόγους των πανεπιστημίων όλης της χώρας» αποφάνθηκαν και αποφάσισαν, για το σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας, τη μη εφαρμογή του νόμου "Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων”, και μάλιστα έχουν και τον τρόπο να επιβάλουν την απόφαση τους αυτή (Παράδειγμα από προσφιλή τους μέθοδο εδώ). Κάτι που φαίνεται πως δεν έχει η Ελληνική Πολιτεία και η Ελληνική Βουλή που με 255 ψήφους ψήφησε τον Νόμο αυτό.

Τώρα γιατί «Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι – Σοβαρότης; Μηδέν!»
Όχι βέβαια γιατί είστε πολλοί αλλά απλά γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των Πανεπιστημιακών δασκάλων δεν αντιδρά σε αυτού του είδους τις προκλήσεις και αποδέχεται την δια της βίας υλοποίηση της απόφασης των 100 αυτών «σοφών ανδρών» από τους 25 Συλλόγους.

Μετά από 2 χρόνια θα επαναλάβω αυτά που σας έγραφα από το Ελσίνκι στο σχετικό μήνυμα μου με τίτλο "Τάξις και ασφάλεια - Χάος και ανασφάλεια" (εδώ)
«Δηλώνετε ότι ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι απερίφραστα καταδικάζετε την εκ προμελέτης βία, αλλά θα δεχθώ ότι έχετε τις επιφυλάξεις σας σε «μια καταγραφή περιστατικών, ορισμένα από τα οποία φαίνεται να ελέγχονται ως αβάσιμα, ενώ άλλα να στρεβλώνονται (λόγω ελλιπούς πληροφόρησης;)». Έχετε όμως ζήσει ανάλογα περιστατικά στο δικό μας Πανεπιστήμιο (λουκέτο σε κτίρια, βίαιες διακοπές συνεδριάσεων οργάνων διοίκησης του Πανεπιστημίου και των τμημάτων, βίαιες υφαρπαγές πρακτικών, βιαιοπραγίες σε μέλη ΔΕΠ και πολλά άλλα, τα οποία ποτέ δεν καταδικάσατε αλλά ούτε χρησιμοποιήσατε ως επιχείρημα την ελλιπή πληροφόρηση για αυτό, εκτός και αν όλα αυτά δεν τα θεωρείτε «εκ προμελέτης βία».
Και σας παρακαλώ πολύ στην όποια απάντηση σας (λεκτική) βάλτε από κάτω τα ονόματα σας όπως κάνω και εγώ και δημοσιοποιείστε την όπως και εγώ. Αγωνίζεστε εξάλλου για τις δημοκρατικές ελευθερίες και είστε πάντα υπέρ του διαλόγου και της ανταλλαγής απόψεων. Εκτός βέβαια αν φοβόσαστε και εσείς όπως, λέγεται, οι Πρυτάνεις. (Φοβάμαι.)
Επιπλέον και επειδή θέλω να πιστεύω πως είστε αντίθετοι με την φίμωση της αντίθετης άποψης και σίγουρα αντίθετοι με την πολιτική της Συγκλήτου για το θέμα αυτό, αν και δεν υπέπεσε στην αντίληψη μου η παραμικρή αντίδραση σας (παρακαλώ διαψεύστε με) σας παρακαλώ να προωθήσετε το μήνυμα μου αυτό στον ίδιο χώρο και με το ίδιο μέσο που χρησιμοποιήσατε για την προώθηση του δικού σας καθώς είμαι και εγώ ακαδημαϊκός δάσκαλος (αν μου επιτρέπετε να χρησιμοποιήσω τον όρο) που αγωνίζομαι και εγώ «μαζί με τους νέους για το δικαίωμα στην παιδεία, στην εργασία, στις δημοκρατικές ελευθερίες.», αλλά τυχαίνει να έχω διαφορετική από εσάς άποψη στο πως θα το πετύχουμε αυτό ως κοινωνία.»

Κλεάνθης Θραμπουλίδης
Ένας Πανεπιστημιακός Δάσκαλος που δεν τον εκφράζουν οι 100 «σοφοί» άνδρες σας και αντιτίθεται στην βία που ασκούν αυτοί που με τα μηνύματα σας καλείτε να υλοποιήσουν τις αποφάσεις τους.

4 σχόλια:

  1. Σχόλιο Ι. Γρυσπολάκη
    "Τα μαγειρέματα αυτά μου θυμίζουν όσα συνέβαιναν με την ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ έως το έτος 2008.

    Στην Γενική Συνέλευση του Συλλόγου ΔΕΠ του Πολυτεχνείου Κρήτης που πραγματοποιήθηκε σήμερα 19/9 στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Χανίων συζητήθηκαν διάφορα θέματα σχετιζόμενα με την τρέχουσα κατάσταση και εξεδόθη το συνημμένο ψήφισμα (με δύο μόνον αρνητικές ψήφους).

    Ψήφισμα Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης Συλλόγου μελών ΔΕΠ Πολυτεχνείου Κρήτης 19/9/2011
    Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου ΔΕΠ του Πολυτεχνείου Κρήτης διαφωνεί με την παρηκμασμένη νοοτροπία της διάλυσης και απαξίωσης των Πανεπιστημίων μέσω των αδιέξοδων καταλήψεων.
    Στη σημερινή κρίσιμη συγκυρία τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα πρέπει να είναι ΑΝΟΙΚΤΑ, να βρίσκονται δηλαδή σε πλήρη εκπαιδευτική, ερευνητική και διοικητική λειτουργία, δίνοντας τη δυνατότητα επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων και συντονισμού της δράσης της πανεπιστημιακής κοινότητας.

    Οι όποιες επιφυλάξεις ή/και αρνητικές εκτιμήσεις για τις πρόσφατες θεσμικές αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν αποτελούν άλλοθι για τις συνθήκες ακαδημαϊκής εκτροπής που υπονομεύουν το μέλλον των φοιτητών μας και επιβαρύνουν τις οικογένειες τους, ενώ δυσφημούν το δημόσιο πανεπιστήμιο και το σύνολο των Πανεπιστημιακών. Η Ακαδημαϊκή Κοινότητα έχει την ευθύνη για μία ουσιαστική αξιοποίηση, αποτίμηση και βελτίωση του νέου θεσμικού πλαισίου στην πορεία εφαρμογής του.

    Καλούμε επίσης τις πρυτανικές αρχές του Πολυτεχνείου Κρήτης να αναλάβουν τις δικές τους ευθύνες για την άμεση και πλήρη επαναλειτουργία του Ιδρύματος."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλιο Π. Ηφαιστου
    "Αγαπητοί συνάδελφοι, το προνόμιο των πανεπιστημιακών για ακαδημαϊκή ανεξαρτησία προϋποθέτει τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία, αποφυγή γνωμών και δοξασιών, αποφυγή αυθαίρετων γενικεύσεων και προσκόλληση σε πάγιους δεοντολογικούς κώδικες ακαδημαϊκών στάσεων και συμπεριφορών που θεμελιώνουν την συνταγματικά κατοχυρωμένη επιστημονική-ακαδημαϊκή ελευθερία.
    Όπως υποθέτω και η πλειονότητα των πανεπιστημιακών, αισθάνομαι ... http://dl.dropbox.com/u/7158467/docs/20Sep2011Hfestos.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλιο Κ. Θραμπουλίδη
    «Παραθέτω απόσπασμα από μήνυμα που έλαβα από έναν απλό πολίτη αυτής της χώρας και περιμένω απάντηση
    “Ποῦ ἦταν οἱ ἀντιδράσεις σας, οἱ ἀπεργεῖες σας, οἱ διαμαρτυρίες σας, οἱ στάσεις «διδασκαλίας» σας ὅταν κάποιοι ξέσκιζαν ὡς πόρνη τελευταίας κατηγορίας τὴν παιδεία μας; Δὲν εἶδα κάποιον διδάσκαλο, ἢ καθηγητή, ἢ πανεπιστημιακὸ νὰ κατεβῇ στοὺς δρόμους ὅταν τὰ μυαλὰ τῶν παιδιῶν μας γίνονταν σούπα, πολτός, μάζα... Σιωπή... Μούγκα... Στὰ ὅρια τῆς ἀδιαφορίας. Τότε γιατί φθάσαμε σήμερα νὰ συζητᾶμε γιὰ κρίσεις; Μήπως τὸ γενικότερό μας πρόβλημα δὲν εἶναι τό ζήτημα τῆς παιδείας; Μήπως ἀπὸ ἐκεῖ δὲν ξεκινοῦν ὅλα;; Μήπως ἀπὸ ἐκεῖ δὲν ξεκινᾶ τὸ γεγονὸς τῆς οἰκονομικῆς μας ἐξαθλιώσεως; Μήπως ἡ ἀ-παιδεία μας δὲν μᾶς ἔκανε ὑποχείρια;”

    πλήρες κείμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απάντηση Π. Ηφαιστου
    «Αγαπητέ και εκλεκτέ συνάδελφε και λοιποί συνάδελφοι, σίγουρα, δίκαιο έχουν όσοι λένε ότι η ουσία όλων των ανθρώπινων ενεργημάτων βρίσκεται στην ειδοποιό διαφορά. Και εδώ η ειδοποιός διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι όσοι αντιτασσόμαστε ή όσοι συμπορευόμαστε με τον νέο νόμο,
    α) δεν σημαίνει ότι κατ’ ανάγκη διαφωνούμε επί της ουσίας για μια εύτακτη γνήσια ακαδημαϊκή-επιστημονική ζωή,
    β) συμφωνούμε ίσως σε κάποια σημεία του νόμου ...

    πλήρες κείμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή