Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009

Τάξις και ασφάλεια - Χάος και ανασφάλεια


Αγαπητοί Συνάδελφοι, Εσείς! Οι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι

Δεν θα εκλάβω το κείμενο σας ως προσπάθεια καταπολέμησης του μοντέλου «τάξις και ασφάλεια», ούτε ως εκδήλωση επιτυχίας σας για το ότι «απέτυχε (η ΠΟΣΔΕΠ) παταγωδώς να διοργανώσει αντιτρομοκρατικό συλλαλητήριο», αυτό, θα μπορούσε να πει κανείς, δεν αρμόζει σε Πανεπιστημιακούς δασκάλους, αλλά επειδή δεν μπορώ να φανταστώ ακαδημαϊκούς δασκάλους να προτείνουν το μοντέλο «χάος και ανασφάλεια» (ένα χαρακτηριστικό δείγμα ζήσαμε 1 χρόνο πριν) σας παρακαλώ περιγράψτε επιτέλους θεωρητικά το μοντέλο που προτείνετε.   
Και επειδή είναι δύσκολο να δώσετε μια θεωρητική επιβεβαίωσης της ορθότητας του (ή πιθανότατα θα είναι δυσνόητη από εμάς) δώστε, σας παρακαλώ, ένα παράδειγμα όπου το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται ή εφαρμόστηκε στο παρελθόν. Διαφορετικά θα μπορεί κάποιος να πει πως «μεταχειρίζονται τις λέξεις όπως οι πρώτοι αποικιοκράτες τα καθρεφτάκια, …» link
Γιατί τα όσα αναφέρετε ότι δεν μπορείτε να παραβλέψετε, δηλαδή «Τη βία από ένα στρεβλό εκπαιδευτικό σύστημα που ακρωτηριάζει πνευματικά τους νέους,» «Τη βία από ένα πολιτικό σύστημα που περιθωριοποιεί τους νέους», κλπ. δεν υπάρχουν σε ένα υπαρκτό μοντέλο, αυτό των Σκανδιναβικών χωρών και πιο συγκεκριμένα στο Φινλανδικό που έχω την ευκαιρία  να ζω από κοντά. Το εκπαιδευτικό σύστημα εδώ δεν ακρωτηριάζει και δεν περιθωριοποιεί τους νέους, δεν υπάρχει κοινωνική βία που θα τους στερεί το μέλλον τους, κλπ. αλλά όλα αυτά μαζί με τάξη και ασφάλεια και προπαντός διάθεση για αλλαγές και βελτιώσεις,  αλλαγές και βελτιώσεις στις οποίες είστε μόνιμα και σταθερά η αντίδραση όλα αυτά τα χρόνια.  Αλλά γνωρίζω, και παρακαλώ διαψεύστε με, πως δεν αποδέχεστε και το μοντέλο αυτό.
Δηλώνετε ότι ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι απερίφραστα καταδικάζετε την εκ προμελέτης βία, αλλά θα δεχθώ ότι έχετε τις επιφυλάξεις σας σε «μια καταγραφή περιστατικών, ορισμένα από τα οποία φαίνεται να ελέγχονται ως αβάσιμα, ενώ άλλα να στρεβλώνονται (λόγω ελλιπούς πληροφόρησης;)». Έχετε όμως ζήσει ανάλογα περιστατικά στο δικό μας Πανεπιστήμιο (λουκέτο σε κτίρια, βίαιες διακοπές συνεδριάσεων οργάνων διοίκησης του Πανεπιστημίου και των τμημάτων, βίαιες υφαρπαγές πρακτικών, βιαιοπραγίες σε μέλη ΔΕΠ και πολλά άλλα, τα οποία ποτέ δεν καταδικάσατε αλλά ούτε χρησιμοποιήσατε ως επιχείρημα την ελλιπή πληροφόρηση για αυτό, εκτός και αν όλα αυτά δεν τα θεωρείτε «εκ προμελέτης βία».
Και σας παρακαλώ πολύ στην όποια απάντηση σας (λεκτική) βάλτε από κάτω τα ονόματα σας όπως κάνω και εγώ και δημοσιοποιείστε την όπως και εγώ. Αγωνίζεστε εξάλλου για τις δημοκρατικές ελευθερίες και είστε πάντα υπέρ του διαλόγου και της ανταλλαγής απόψεων. Εκτός βέβαια αν φοβόσαστε και εσείς όπως, λέγεται, οι Πρυτάνεις. (Φοβάμαι.)
Επιπλέον και επειδή θέλω να πιστεύω πως είστε αντίθετοι με την φίμωση της αντίθετης άποψης και σίγουρα αντίθετοι με την πολιτική της Συγκλήτου για το θέμα αυτό, αν και δεν υπέπεσε στην αντίληψη μου η παραμικρή αντίδραση σας (παρακαλώ διαψεύστε με) σας παρακαλώ να προωθήσετε το μήνυμα μου αυτό στον ίδιο χώρο και με το ίδιο μέσο που χρησιμοποιήσατε για την προώθηση του δικού σας καθώς είμαι και εγώ ακαδημαϊκός δάσκαλος (αν μου επιτρέπετε να χρησιμοποιήσω τον όρο) που αγωνίζομαι και εγώ «μαζί με τους νέους για το δικαίωμα στην παιδεία, στην εργασία, στις δημοκρατικές ελευθερίες.», αλλά τυχαίνει να έχω διαφορετική από εσάς άποψη στο πως θα το πετύχουμε αυτό ως κοινωνία.
Κλεάνθης Θραμπουλίδης
Ελσίνκι 4 Δεκεμβρίου 2009 

ΥΓ.
1.    1. Υποθέτω ότι αμφισβητώντας τον ρόλο “των «φορέων της Πολιτείας», προφανώς των αρμοδίων για την «προστασία του πολίτη»” δεν υπονοείτε ότι εσείς/εμείς, οι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, είστε/είμαστε οι «αρμόδιοι φορείς»  για την «προστασία του πολίτη».
2.
Υπάρχουν και εδώ ακαδημαϊκοί δάσκαλοι αλλά έχουν κύριο στόχο τους την αναβάθμιση, με πράξεις, του εκπαιδευτικού συστήματος, γιατί κατάφεραν από χρόνια τώρα να διασφαλίσουν το δικαίωμα στην παιδεία, στην εργασία, στις δημοκρατικές ελευθερίες, αλλά με ένα μοντέλο που δεν σας αρέσει- αυτό της χρηστής Πολιτείας και των χρηστών αρμόδιων φορέων της.

πηγή:  htm μορφή, pdf μορφή

1 σχόλιο:

  1. «Φινλανδικό όνειρο» VS «ελληνικού εφιάλτη»
    Στη χώρα όπου ο εκπαιδευτικός αυτοαξιολογείται και αποδίδει με τρόπο υποδειγματικό, ο μαθητής έχει το απόγευμα ελεύθερο γιατί η μελέτη στο σχολείο είναι αρκετή, ενώ ο γονιός δεν ξέρει τι σημαίνει «ιδιωτική εκπαίδευση» - Το ελληνικό σύστημα σε σχέση με αυτά τα δεδομένα φαντάζει από απαρχαιωμένο μέχρι τριτοκοσμικό ...
    «Φινλανδικό όνειρο» VS «ελληνικού εφιάλτη»

    ΑπάντησηΔιαγραφή