Απάντηση στο “Όχι
στη χουντοποίηση του Πανεπιστημίου και στο νέο δωσιλογισμό.” Δημήτρη Πατέλη, Επίκουρου
Καθηγητή Φιλοσοφίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης (εδώ)
Κ.
Πατέλη,
Οι
«ευρισκόμενοι
στην αλλοδαπή» όχι μόνο δεν μπορούν να αντιληφθούν αλλά ούτε και
να φανταστούν τι
βιώνουμε καθημερινά στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Η Χούντα είναι εδώ
κάθε μέρα και
έχει όνομα και το ξέρεις πολύ καλά. Αν δεν το διέκρινες στα
μηνύματα μου, γιατί
εγώ προτιμώ να αναφέρομαι σε γεγονότα και να αφήνω τους
συναδέλφους να βγάλουν
το συμπέρασμα τους, θα σου δώσω μερικά πολύ πρόσφατα, σημερινά,
παραδείγματα
και ελπίζω να μην απαντήσεις, για μία ακόμη φορά, στο «μεταφυσικό» επίπεδο
προσβάλλοντας τη
νοημοσύνη των μελών του φόρουμ:
- Ομάδα φοιτητών στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ εμπόδισε σήμερα την διεξαγωγή των εξετάσεων παρά το γεγονός ότι η ΓΣ των φοιτητών δεν είχε αποφασίσει κατάληψη. «Σήμερα το πρωί η εξέταση του μαθήματος "Φυσική" που ήταν προγραμματισμένη στις 8:30 στο κτίριο Γκινη ΔΕΝ πραγματοποιήθηκε καθώς παρεμποδίστηκε η εκπαιδευτική διαδικασία απο ομάδες φοιτητών.»
- Ομάδα φοιτητών εμπόδισε τη συνεδρίαση της Συγκλήτου που είχε σκοπό να συζητήσει το παραπάνω θέμα.
- Η Σύνοδος των Πρυτάνεων έκανε σήμερα (?) έκκληση στους καταληψίες να σταματήσουν τις καταλήψεις με το επιχείρημα να μην χαθεί η εξεταστική. Να σημειωθεί πως σήμερα έληξε ήδη η εξεταστική περίοδος.
- Μέλη του συλλόγου διοικητικού προσωπικού του Πανεπιστημίου ανάγκασαν χθες το προσωπικό της Γραμματείας που ήταν στο χώρο εργασίας να αποχωρήσει για μία «συντεταγμένη απεργία/κατάληψη».
- Το προσωπικό της Γραμματείας και ο Πρόεδρος δεν μπόρεσαν να προσέλθουν στους χώρους εργασίας σήμερα γιατί το κτίριο ήταν κλειδωμένο.
- Όλοι οι εργαζόμενοι στα Τμήματα του Πανεπιστημίου δεν μπορούμε να μπούμε στους χώρους εργασίας μας για ένα μήνα τώρα.
Βέβαια
δεν
αποκλείω να μου πείτε, ότι οι ομάδες αυτές αγωνίζονται μαζί με
σας και τους
Πρυτάνεις για την αντισυνταγματικότητα του Νόμου. Και πως σύμφωνα με τη λογική
του φοιτητή που με
έβγαλε από το γραφείο μου προχθές (αλλά υποθέτω και τη δική
σας), αφού μου
εξήγησε πως δεν με είδαν οι καταληψίες που μπήκα και πως πρέπει
να φύγω, είναι
και αυτό ένα μέσο πάλης. Και την απάντηση αυτή μου την έδωσε
όταν του είπα «αν
θέλετε η κοινωνία να υιοθετήσει τις θέσεις σας πρέπει να την
πείσετε». «Αυτό
κάνουμε» μου απάντησε. «Πως χτίζοντας πόρτες;» (εδώ)
του είπα. «Είναι
και αυτό ένα μέσο πάλης» μου
απάντησε
και συνέχισε «τώρα όμως πρέπει να φύγετε».
Αυτά
όλα εγώ τα ονομάζω Χούντα.
Και η χούντα είναι
εδώ! Και έχει και όνομα. Και φαίνεται πως όσοι την εφαρμόζουν,
την στηρίζουν και
την υποθάλπουν, όχι μόνο δεν την βλέπουν αλλά και αρέσκονται να μιλάνε
για υποθετικές “χουντοποιήσεις”
για να αποσπάσουν την προσοχή της κοινωνίας από την
πραγματικότητα και να την
μεταφέρουν στο πλασματικό «μεταφυσικό» τους κόσμο.
Δεν
τολμώ
βέβαια να υποθέσω ότι το ίδιο μοντέλο λειτουργίας θέλετε να
επιβάλετε και
στην κοινωνία. Και σε παρακαλώ όταν μιλάμε για τα Πανεπιστήμια
και για γεγονότα
κάνε τον κόπο να κατέβεις από τον μεταφυσικό θρόνο σου, να τα
δεις, να τα
αμφισβητήσεις, να τα σχολιάσεις ή τέλος
πάντων να μας δείξεις με όσα γράφεις ότι είσαι γνώστης αυτών και
τα λαμβάνεις
υπόψη σου. Και άσε τη σάλτσα του ΔΝΤ και της Τρόικας για άλλες
συζητήσεις. Δεν τις
υποτιμώ καθόλου. Τις θέσεις μου για αυτά θα τις βρεις στην
ιστοσελίδα μου (εδώ,
κυρίως Ιούνιος).
Οι νοοτροπίες και
πρακτικές που οδήγησαν τη χώρα στην
κατάσταση αυτή καλλιεργήθηκαν και διδάχθηκαν στα Πανεπιστήμια
μας. Και είμαι της
άποψης πως αν αυτό δεν κτυπηθεί στην ρίζα του δεν υπάρχει ελπίδα
για τη χώρα.
Βέβαια εσείς θέλετε να μας «πείσετε» για το αντίθετο
χρησιμοποιώντας τα προσφιλή
σας μέσα πάλης.
Παραθέτω
σχετικό απόσπασμα από μήνυμα
που πήρα από έναν απλό πολίτη αυτής της χώρας.
“Ποῦ ἦταν οἱ ἀντιδράσεις σας, οἱ
ἀπεργεῖες σας, οἱ
διαμαρτυρίες σας, οἱ στάσεις «διδασκαλίας» σας ὅταν κάποιοι
ξέσκιζαν ὡς πόρνη
τελευταίας κατηγορίας τὴν παιδεία μας; Δὲν εἶδα κάποιον
διδάσκαλο, ἢ καθηγητή,
ἢ πανεπιστημιακὸ νὰ κατεβῇ στοὺς δρόμους ὅταν τὰ μυαλὰ τῶν
παιδιῶν μας γίνονταν
σούπα, πολτός, μάζα... Σιωπή... Μούγκα... Στὰ ὅρια τῆς
ἀδιαφορίας. Τότε γιατί
φθάσαμε σήμερα νὰ συζητᾶμε γιὰ κρίσεις; Μήπως τὸ γενικότερό
μας πρόβλημα δὲν
εἶναι τό ζήτημα τῆς παιδείας; Μήπως ἀπὸ ἐκεῖ δὲν ξεκινοῦν
ὅλα;; Μήπως ἀπὸ
ἐκεῖ δὲν ξεκινᾶ τὸ γεγονὸς τῆς οἰκονομικῆς μας ἐξαθλιώσεως;
Μήπως ἡ ἀ-παιδεία
μας δὲν μᾶς ἔκανε ὑποχείρια;”
Οσο
για
τον νέο νόμο, σίγουρα δεν λύνει όλα τα προβλήματα. Και πιθανόν
να μην λύνει και
όλα όσα ανέφερε ο συνάδελφος Περικλής Γκόγκας. Και σας ρωτώ όπως
και τον
συνάδελφο που τα ανέφερε. Αποτελεί αυτό λόγο για να μην τον
αποδεχθούμε και
αυτό να γίνει με την επιβολή της βίας από μέρους των καταληψιών
και των
πρακτικών των Πρυτάνεων; Και είναι αυτά τα προβλήματα, που
πιθανόν δεν λύνονται, λόγος
για να κλείνουμε τα μάτια και να μην βλέπουμε την σημερινή
χούντα;
Οσο
για
το αν θα βρεθούνε, σύμφωνα με την συνάδελφο Θανοπούλου μέλη ΔΕΠ
που θα δεχθούν
την εφαρμογή του νόμου, έχετε ήδη φροντίσει για να μην
τολμήσουν. Τους ονομάσετε
δοσίλογους, τους απειλείτε πως ως
«σφετεριστές θα
διώκονται μόλις αποκατασταθεί
η νόμιμη (η δική σας δηλαδή) εξουσία» και αν αυτό δεν έχει
αποτέλεσμα είμαι
σίγουρος πως το άλλο μέσο, αυτό,
και αυτό,
θα έχουν
αποτέλεσμα. Τώρα για
το Μπράβο! που πήρες
στο κείμενο σου; Αυτό δεν το περίμενα από ένα Μηχανικό,
Πανεπιστημιακό δάσκαλο
του ΕΜΠ. Ισως γιατί εγώ ως Μηχανικός
Συστημάτων πιστεύω πως δεν χτίζονται συστήματα με ασυναρτησίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου