Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

Οι ευθύνες των Πανεπιστημιακών

Αγαπητέ Περικλή,

Για να αξιολογήσεις  το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν αρκεί να βρεις ένα Τμήμα (το δικό σου) που δουλεύει (σύμφωνα με τα λεγόμενα σου) αποτελεσματικά. 

Αυτό που έχει σημασία είναι να αποδείξεις πως υπάρχουν μηχανισμοί που διασφαλίζουν την αποτελεσματική και σε όφελος της Κοινωνίας λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Και τα στοιχεία είναι αυτά που στοιχειοθετούν πως οι μηχανισμοί αυτοί δεν υπάρχουν και όπου υπάρχουν όσες φορές προσπάθησα (εγώ και άλλοι συνάδελφοι) να ενεργοποιήσουμε, απλά διαπιστώσαμε ότι δεν λειτουργούν. Αδιαφάνεια, αναξιοκρατία, νεποτισμός, διαφθορά, κατάχρηση δημόσιας περιουσίας, … και όλα αυτά τα διδάχθηκαν οι φοιτητές μας χρόνια τώρα και απλά αυτά εφάρμοσαν ως πολίτες στη συνέχεια. Πολλά έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια με στοιχεία. Μερικά από αυτά μπορείς να βρεις  στην διεύθυνση http://ellinikodimosiopanepistimio.blogspot.gr/ ή στην παλιότερη διεύθυνση ταξινομημένα κατά θεματική ενότητα (Καταλήψεις, Αξιολόγηση, Συγγράμματα, Αξιοποίηση διαθέσιμων πόρων, Εκπαιδευτική Διαδικασία, Διάφορα).

Είναι πλέον σε όλους γνωστό πως η στρέβλωση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αυτής της χώρας
είναι ίσως ο σημαντικότερος λόγος που η χώρα βρίσκεται στη σημερινή κατάσταση και όσο πιο γρήγορα το αποδεχτούμε και το αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τόσο το καλύτερο για την κοινωνία.

Όσον δε αφορά την κατάσταση στο Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, εμείς δεν έχουμε κανένα ελαφρυντικό, συλλογικά τουλάχιστο.

Αν υπήρχε ένα υγιές Πανεπιστήμιο με υγιείς Πανεπιστημιακούς, το Πολιτικό σύστημα δεν θα βρισκόταν στην κατάσταση αυτή, απλά γιατί η Ακαδημαϊκή κοινότητα δεν θα του το είχε επιτρέψει (εδώ). 

Θα μπορούσα να γράψω για κάθε ένα από τα επιχειρήματα σου. Παραθέτω ένα και θα επανέλθω αν χρειασθεί.

«Αν είναι έτσι ό τότε πώς το αντικειμενικά καλύτερο σύστημα των ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλίας, Γερμανίας δέχετε τους φοιτητές μας και αυτοί εκεί πάνε εξαιρετικά? αυτό δεν justifies its existence?»

Έγραφα πριν ένα χρόνο εδώ

«Θα μου επιτρέψετε να δώσω μεγαλύτερη βαρύτητα στο τι λένε οι φοιτητές μας για μας και όχι στο τι εσείς νομίζετε ή σας βολεύει να λέτε. Τα παρακάτω αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα  φοιτητών που πραγματικά διαπρέπουν
Διαβάστε εδώ το Χρειάζεται ένας δημιουργικός σεισμός για να αλλάξει ...  που σχολιάζει το
άρθρο της Καθημερινής με τίτλο: Κωνσταντίνος Δασκαλάκης από την «άλλη Ελλάδα»
Δείτε εδώ και εδώ "
is it like this the univ you graduated from?". Ντράπηκα….»

Κλεανθης Θραμπουλίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου