Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Εκλογές για την ανάδειξη Συμβουλίου των ΑΕΙ ...συνέχεια

ΠΡΟΣ
Οργανωτική Επιτροπή για την ανάδειξη Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Πατρών

ΚΟΙΝ.: Πανεπιστημιακή κοινότητα

Θέμα: Διεξαγωγή εκλογών για την ανάδειξη Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Πατρών
Αξιότιμοι Κύριοι,

Απαντώντας στο έγγραφο σας, που επιγράφεται «Απαντηση στον συναδελφο κ. Κ.Θραμπουλιδη» (εδώ), το οποίο τυχαία βρήκα στην λίστα ανακοινώσεων του Πανεπιστημίου, έχω να παρατηρήσω τα παρακάτω:

Το από 23/2/2012 έγγραφο μου (εδώ), δεν αποσιωπεί κανένα βασικό γεγονός, όπως εσείς ισχυρίζεσθε. Αναφέρεται με ημερομηνίες σε γεγονότα που έχουν σχέση με τη διαδικασία που εσείς

κοινοποιήσατε στην Πανεπιστημιακή κοινότητα και με την οποία πολύ ξεκάθαρα ορίσατε τον τρόπο κατάθεσης υποψηφιοτήτων. 
«Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν με αίτηση προς την Οργανωτική Επιτροπή την υποψηφιότητά τους μαζί με σύντομο βιογραφικό σημείωμα και να τα καταθέσουν στην Γραμματέα της Οργανωτικής Επιτροπής κ. (…), υπάλληλο Τμήματος Διοικητικής Μέριμνας της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών, Κτίριο Α΄ (Ισόγειο), καθημερινά μεταξύ των ωρών 11.00 έως 13.00 και μέχρι την Δευτέρα 13/02/2012.» (εδώ) και «Υπενθυμίζεται προς τους ενδιαφερόμενους συναδέλφους ότι η ημερομηνία υποβολής
αιτήσεως υποψηφιότητας για εσωτερικά μέλη του Συμβουλίου του Ιδρύματος λήγει την Δευτέρα 13/02/2012 και υποβάλλεται στην Γραμματέα της Οργανωτικής Επιτροπής κ. (…), υπάλληλο Τμήματος Διοικητικής Μέριμνας της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών, Κτίριο Α’ (ισόγειο) και καταχωρείται στο ειδικό Πρωτόκολλο της Επιτροπής.
Για καλύτερη εξυπηρέτηση των συναδέλφων, εφεξής οι αιτήσεις μπορεί να κατατίθενται καθημερινά καθ’ όλες τις εργάσιμες ώρες. Παρακαλούνται οι υποψήφιοι στη συνέχεια να αποστέλουν την κατατεθείσα αίτησή τους ηλεκτρονικά με PDF και στη διεύθυνση» (εδώ). (οι επισημάνσεις δικές μου)

Το μόνο που δεν αναφέρει, ή αποσιωπεί αν θέλετε, το έγγραφο μου, είναι η τηλεφωνική μας επικοινωνία, και αυτό γιατί η διαδικασία για την ανάδειξη της Διοίκησης του Πανεπιστημίου για τα επόμενα 4 χρόνια δεν μπορεί, κατά τη γνώμη μου, να βασιστεί σε επικοινωνίες της μορφής «σου είπα τηλεφωνικά … και μου είπες».

Αλλά καθώς εσείς αναφέρεσθε σε αυτή, και την θεωρείτε σημαντικό στοιχείο, δεν έχω κανένα λόγο να το αρνηθώ. Ναι, μου τηλεφωνήσατε και μου υποδείξατε να υποβάλω την αίτηση μου ηλεκτρονικά, γεγονός που αποδεικνύει πως γνωρίζατε πολύ καλά το πρόβλημα στην κατάθεση υποψηφιοτήτων και πως αυτό δεν ήταν δική μου μόνο αδυναμία. Καθώς δε η αδυναμία κατάθεσης υποψηφιοτήτων ήταν γνωστή σε όλους, σας ζήτησα να ενημερώσετε την Πανεπιστημιακή κοινότητα για τη δυνατότητα ηλεκτρονικής κατάθεσης χωρίς να απαιτείται προηγούμενη κατάθεση της αίτησης στην Γραμματέα της Οργανωτικής επιτροπής, ώστε να μπορέσουν να καταθέσουν εμπρόθεσμα τις αιτήσεις τους και όσοι άλλοι συνάδελφοι τυχόν το επιθυμούσαν. Μου απαντήσατε πως αυτό δεν μπορείτε να το κάνετε. Δεν ξέρω τους λόγους. Εσείς τους ξέρετε και υποθέτω θα ενημερώσετε την Πανεπιστημιακή κοινότητα.

Μετά την επικοινωνία μας αυτή, περίμενα μέχρι το τέλος της προθεσμίας, την ενημέρωση σας προς όλους, σχετικά με εναλλακτικό τρόπο κατάθεσης υποψηφιοτήτων. Δεν κάνατε καμία ενημέρωση και για τον λόγο αυτό αρνήθηκα συνειδητά να καταθέσω την υποψηφιότητα μου «κάτω από το τραπέζι» (έτσι το λέμε εμείς στη Μακεδονία), εκμεταλλευόμενος την προνομιακή μεταχείριση από μέρους σας στο άτομο μου, να μου τηλεφωνήσετε, δηλαδή, εγκαίρως και να μου υποδείξετε πως μπορώ να καταθέσω την υποψηφιότητα εκτός διαδικασίας  («
Ήσασταν ο μόνος υποψήφιος στον οποίο τηλεφωνήσαμε (εγκαίρως) …»). 

Δεν λυπούμαι καθόλου που δεν ακολούθησα την ειδοποίηση σας ώστε να υποβάλλω εγκαίρως αίτηση σε μια παράτυπη, όπως εξελίχθηκε, διαδικασία. Λυπούμαι όμως πάρα πολύ που, μια τόσο σημαντική για το Πανεπιστήμιο διαδικασία, εκτελείται με τον παλιό, κλασικό τρόπο, που δείχνει ότι τίποτε δεν πρόκειται να αλλάξει. Οι ίδιες νοοτροπίες, οι ίδιες πρακτικές! Όσο για την διευκρίνηση του Υπουργείου; Όχι, δεν μου λέει τίποτε, γιατί απλά είχα την εντύπωση ότι η ευθύνη διεξαγωγής των εκλογών ήταν δική σας.

Σε κάθε περίπτωση είχατε την ευθύνη να διασφαλίσετε τη διαδικασία κατάθεσης υποψηφιοτήτων και αν δεν μπορούσατε  να το κάνετε (γιατί γνωρίζατε πολύ καλά την αδυναμία κατάθεσης) οφείλατε να ενημερώσετε έγκαιρα για αυτό κάποια ανώτερη αρχή σας ώστε αυτή να το διασφαλίσει. Και τότε μόνο θα είχατε και εσείς και κάθε άλλος το δικαίωμα να επικαλεσθείτε τη λήξη της προθεσμίας κατάθεσης υποψηφιοτήτων.

Κλεάνθης Θραμπουλίδης
Καθηγητής 

Κοινοποίηση: 
Καθηγητή Γ. Παναγιωτάκη, Πρύτανη Πανεπιστημίου Πατρών
Καθηγητή Βασίλειο Παπάζογλου, Ειδικό Γραμματέα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης
Καθηγητή Βασίλειο Κουλαϊδή, Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας
Καθηγητή Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου