Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ... και το "ανέλπιστα επιτυχημένο" εγχείρημα!

Πράγματι “ανέλπιστα επιτυχημένο”!* 

Σε βαθμό που θα πρότεινα να πάμε με κλειστά μάτια στο SfB!  Όταν μάλιστα έχεις καταμετρημένο ένα ποσοστό ικανοποίησης των φοιτητών, που η δια ζώσης διδασκαλία θα ζήλευε, είναι ίσως μονόδρομος.

ΝΑΙ! Ένα ποσοστό 88% των φοιτητών είναι πολύ ικανοποιημένο και μόνο ένα 12% αρκετά ικανοποιημένο.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα poll που διεξήγαγε μετά την διάλεξη του με SfB μέλος της επιτροπής και δημοσιοποίησε σε forum όπου μέλη της κοινότητας συζητούσαν τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Και όπως απάντησα σε συνάδελφο που με ρώτησε για το τι συμπέρασμα βγάζω από τα παραπάνω ποσοστά

“Με 88% πολύ ικανοποιημένους και με δεδομένο ότι

α) αυτό σε κλίμακα 1-5 σημαίνει 4,4, και,
β) από το γεγονός ότι από την γενική αξιολόγηση του Τμήματος (Μ.Ο.) μόνο η προσέλευση του διδάσκοντα είναι στο 4,5 και όλα τα άλλα κάτω από 4, θα έλεγα να ξεχάσουμε την δια ζώσης διδασκαλία και να πάμε σε SfB. Λύνουμε πολλά προβλήματα! Αναφέρω ενδεικτικά: δεν θέλουμε αίθουσες, δεν θέλουμε εξοπλισμό εργαστηρίων, και αν κάνουμε και βιντεοσκόπηση δεν θέλουμε και μέλη ΔΕΠ και αυτό δεν αναφέρεται μόνο σε νέα. Πάμε λοιπόν με κλειστά μάτια στο SfB! 
 
Το συμπέρασμα «O Θραμπουλίδης είναι πολύ καλός δάσκαλος» αφορά τον συνάδελφο μας που έκανε το poll και το δημοσιοποίησε. Αυτός δεν είμαι εγώ. Στο δικό μου poll σε μια κλίμακα 1-5 πήρα 60% στο 4 και 40% στο 3. Τα στοιχεία αυτά τα θεωρώ ως περιέχοντα ελάχιστη ουσιαστική πληροφορία την οποία και δεν μπορώ με τα σημερινά δεδομένα να εξάγω.”

Και στην παρατήρηση συναδέλφου “Να μην κάνουμε δημοσκοπήσεις;”
“Φυσικά και να κάνουμε. Αλλά βασική προϋπόθεση  (μεταξύ άλλων πολλών προϋποθέσεων για το πως θα διεξαχθούν και πως θα ερμηνευθούν τα αποτελέσματα) είναι  το
conflict of interest." 


* ”Ανέλπιστα επιτυχημένο” χαρακτηρίζει το εγχείρημα μέλος της κοινότητας σε μήνυμα του προς την Πανεπιστημιακή κοινότητα μετά από μόλις 4 μέρες εφαρμογής του.

2 σχόλια:

  1. "Πλέον, με την καθοδήγηση της πολιτείας, βαδίζουμε στο "the next level of comfort". Διαβαίνοντας τον Ρουβίκωνα της εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση εκχωρούμε (προσχωρούμε) την εκπαίδευση στο "Teachers were pressured from above to pass students and inflate marks in order to improve grade averages and graduation rates, targets set by the board and ministry", όπως αναφέρεται στο σύνδεσμο:
    https://www.theglobeandmail.com/opinion/we-pretend-to-teach-em-they-pretend-to-learn/article785066/

    Όπως επισημαίνουν οι Καναδοί:

    If we had a motto for this vast charade, it might be this: "We pretend to teach them, and they pretend to learn."

    Το επόμενο βήμα είναι το "ανέλπιστα επιτυχημένο" ποσοστό των εικονικών εξετάσεων που έπονται."
    Για την μεταφορά ΚΘ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 88% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο ...
    "Stavros Koubias Αγαπητέ Γιώργο εγώ είχα σήμερα την ακριβώς αντίθετη εμπειρία που επιβεβαιώθηκε στο τέλος από τους φοιτητές που παρακολούθησαν την διάλεξη μου από απόσταση (στο poll που έκανα για να ρωτήσω τον βαθμό ικανοποίησης τους, το 88% δήλωσε πολύ ικανοποιημένο, το 12% μέτρια και 0% καθόλου).
    Σημειώνω επίσης ότι το SfB χρησιμοποιείται και από το ΑΠΘ... Καλή δύναμη..." Σχόλιο στην pπαρακάτω ανάρτηση
    "Τώρα μόλις τελείωσε το πρώτο τηλεμάθημά μου!

    Πρώτα συμπεράσματα:
    (αυτονόητα για όσους ξέρουν την ΑεξΑΕ)

    - 110 φοιτητ@ς συμμετοχή και καμία 20αρία στην αναμονή να μην μπορούν να συνδεθούν
    - το SfB δεν κάνει για διδασκαλία
    - το δίκτυο δεν μπορεί να υποστηρίξει βίντεο των συμμετεχόντων (κάμερα ανοικτή) παρά μόνο τη δική μου (το δίκτυο γενικά και όχι του σπιτιού μου όπου έχω γραμμή VDSL)
    - δεν ήταν δυνατόν να ανεβάσω το ppt μου ή να κάνω share την οθόνη μου
    - αρκετ@ φοιτητ@ς δεν διαθέτουν επαρκή υπολογιστή/δίκτυο και δεν μπόρεσαν να συμμετάσχουν
    - πολύ περιορισμένη έως καθόλου αλληλεπίδραση
    - καμία αίσθηση των αντιδράσεων του ακροατηρίου
    - έλλειψη εποπτικού μέσου για επίδειξη παραδειγμάτων (π.χ πίνακας κ.τ.ό.)
    - ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ για να υποστηρίξει τη σύγχρονη

    Συνεπώς, δεν μιλάμε για ΑεξΑΕ αλλά για ελλιπή τηλεδιάσκεψη με πολύ μονόλογο και ελάχιστο διάλογο.

    Μετά από ένα πλήρες 3ωρο τηλεδιάσκεψης (ιδίως λόγω των παραπάνω σοβαρών ελλείψεων) αισθάνθηκα 2 φορές πιο κουρασμένος απ' ό,τι με ένα πλήρες 3ωρο ζωντανής και έντονης αλληλεπιδραστικής διδασκαλίας στο αμφιθέατρο.

    Αν θέλουμε ΑεξΑΕ για τώρα (και για αργότερα) πρέπει να μελετήσουμε σοβαρά το θέμα, με την απαραίτητη βοήθεια από συναδέλφους της ΑεξΑΕ (βλ. π.χ. Antonis Lionarakis, Nicos Sifakis) και να προμηθευτούμε σοβαρή πλατφόρμα (π.χ. Blackboard). Επίσης, αν το ΥΠΑΙΘ θέλει "εξ αποστάσεως" ως συμπλήρωμα της συμβατικής σχολικής εκπάιδευσης (από το σπίτι ή το σχολείο) πρέπει να βοηθήσει μαθητ@ς/φοιτητ@ς/διδάσκο@ες με προηγμένο δίκτυο και υπολογιστές και να εκπαιδεύσει όλ@ς τ@ς εμπλεκόμεν@ς στο σύστημα."
    Πηγή: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2656710777788044&id=100003474442191&__tn__=-R

    ΑπάντησηΔιαγραφή