Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018

Περί της απαξίωσης του τίτλου Ομότιμου Καθηγητή


Τοποθέτηση στην Γενική Συνέλευση του Τμήματος κατά την συζήτηση επί  του θέματος της απονομής του τίτλου του Ομότιμου Καθηγητή

Κύριε Πρόεδρε,

θέλω να κάνω μια γενική τοποθέτηση επί του θέματος της απονομής του τίτλου του Ομότιμου Καθηγητή σε τέσσερις συνάδελφους που αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης.

Με μεγάλη έκπληξη μου βλέπω πως τα κριτήρια για την απονομή του τίτλου του Ομότιμου καθηγητή έχουν αλλάξει. Και η αλλαγή αυτή απαξιώνει και την διαδικασία απονομής αλλά και τον τίτλο.
Με μεγάλη έκπληξη σας άκουσα να αναφέρετε πως η διαδικασία πρέπει να προχωρήσει άμεσα γιατί εκκρεμούν οι αναθέσεις μαθημάτων για την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά. Αναθέσεις οι οποίες υποτίθεται πως έγιναν στο τέλος του προηγούμενου Ακαδημαϊκού έτους.

Είναι λυπηρό η απονομή του τίτλου του Ομότιμου καθηγητή να σχετίζεται με την δυνατότητα που ο νόμος δίνει στο τμήμα να αξιοποιήσει Ομότιμους συναδέλφους στο διδακτικό έργο. Και φυσικά ευτελίζετε την διαδικασία βάζοντας το δίλημμα «ποιος θα διδάξει τα μαθήματα;».

Το τμήμα βρίσκεται σε μια πολύ άσχημη κατάσταση. Πολλοί εξαιρετικοί συνάδελφοι, (Τζες, Τουμπακάρης, Στουραίτης, Μουστακίδης, …) εγκατέλειψαν την θέση τους και αυτό δημιούργησε ένα μεγάλο κενό στο τμήμα. Η προσπάθεια να καλύψουμε το κενό με τις δυνατότητες που η Πολιτεία πρόσφατα μας έδωσε (ΕΔΙΠ από δευτεροβάθμια, συνταξιούχοι, ή ακόμη και συνένωση με τα ΤΕΙ) βάζει ταφόπλακα στο Τμήμα. Οι ενέργειες αυτές είναι απαξιωτικές και για τους αποφοίτους μας που φεύγουν στο εξωτερικό και διαπρέπουν να βλέπουν πως δεν υπάρχει καμία ελπίδα για αυτούς να αξιοποιηθούν στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Γιατί αυτό είναι που χρειάζεται το Τμήμα.

Δεν συμφωνώ λοιπόν με την κάλυψη διδακτικών αναγκών από τους συνταξιούχους συναδέλφους μας καθώς αυτό είναι σε βάρος της νέας γενιάς και δεν δίνει προοπτική στο Τμήμα. Και είμαι πλήρως αντίθετος με την διαδικασία της απονομής του τίτλου όπως την προχωράτε. Μας φέρατε προτάσεις που δεν τις έχει υπογράψει κανείς και ζητάτε την υπογραφή των διευθυντών των τομέων την ώρα της συζήτησης του θέματος και με την πίεση των αναθέσεων διδασκαλίας μαθημάτων.
Για τους λόγους αυτούς δεν συμμετέχω στην διαδικασία.

Κλεάνθης Θραμπουλίδης

2 σχόλια:

  1. 10 Okt 2018 Παρέμβαση μου στη Συνέλευση Τμήματος για το θέμα "Αναθέσεις διδακτικού έργου σε Ομότιμους"
    "Κύριε Πρόεδρε,

    εχω ήδη εκφράσει την διαφωνία μου με την διαδικασία που υιοθετήσατε και συνδέσατε άμεσα την απονομή του τίτλου του ομότιμου Καθηγητή με τις αναθέσεις διδακτικού έργου. Στα πλαίσια αυτά είναι εντελώς αντίθετως με κάθε ανάθεση που θα κάνετε σε συνταξιουχους συναδέλφους που δεν τους έχει προηγουμένως ανατεθεί ο τίτλος του ομότιμου καθηγητή. Επιπλέον είναι όχι μόνο παράνομο αλλά και ανήθικο να αναθέτει η συνέλευση σε συνταξιούχο συνάδελφο διδακτικό έργο αν δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απονομής του τίτλου.

    Για τις περιπτώσεις ανάθεσης σε ομότιμους η θέση μου (και πρόταση μου) είναι, σε συνδυασμό και με την τοποθέτηση μου στο θέμα 6, πως δεν πρέπει να τους αναθέτουμε αυτοδύναμη διδασκαλία αλλά να λειτουργούν επικουρικά σε ανάθεση μαθήματος σε ενεργό συνάδελφο ο οποίος και θα έχει την αποκλειστική ευθύνη διεξαγωγής του μαθήματος. Επιπλέον θεωρώ απαραίτητη προϋπόθεση κάθε πρότασης ανάθεσης σε ομότιμο (πάντα στα πλαίσια που περιέγραψε παραπάνω) είναι αυτή να συνοδεύεται και από τις αξιολογήσεις του από τους φοιτητές για τα 3 τουλάχιστο τελευταία έτη. Ελάχιστος σεβασμός προς το σύστημα αξιολόγησης που με τόσο κόπο έχει σε λειτουργία το Πανεπιστήμιο (και προς τους φοιτητές μας) επιβάλει αυτήν την προϋπόθεση."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η τοποθέτησή μου για την "ομαδική ομοτιμοποίηση, ή "ομαδοποίηση?" είναι γνωστή. Εάν όχι, την επαναλαμβάνω.
    Μέχρι την αρχή της οικονομικής κρίσης τα κριτήρια της "ομοτιμοποίησης",ή "ομαδοποίησης", αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο τα "δικά μας παιδιά", δηλ. κομματικούς ομοϊδεάτες, πειθήνιους συνεργάτες, υποψήφιους διδάκτορες και άλλες παραλλαγές, αντισταθμίζονας αρμονικά μ'αυτόν τον τρόπο την παντελή έλλειψη αξιοκρατίας. 'Οσοι διεύφευγαν από αυτόν τον "κανόνα" ήταν το λιγότερο
    "ανεπιθύμητοι" ως "εχθρικοί", ανεξάρτητα αν είχαν κριθεί θετικά από συναδέλφους καθηγητές ισότιμων Τμημάτων από τα ελληνικά Πανεπιστήμια.
    Με την έναρξη της κρίσης η "ομοτιμοποίηση" άλλαξε μορφή, έγινε πλέον "ομαδοποίηση", με κύριο μέλημα όχι βέβαια τη δίκαιη αξιολόγηση, αλλά την ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος του συνταξιούχου καθηγητή, λόγω αδυναμίας πρόσληψης νέων μελών ΔΕΠ.
    Η παθογένεια αυτή έχει ως αποτέλεσμα να διερωτώνται διάφοροι συνά-
    δελφοι ποιά θέση κατέχουν τα Πανεπιστήμια της χώρας στη διεθνή κατάταξη αξιολόγησης...!!

    Δημήτρης Φρυδάς


    ΑπάντησηΔιαγραφή