Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Αυτοδιοίκηση στο Πανεπιστήμιο ή Πώς να φτιάξετε ένα νέο μεταπτυχιακό μάθημα

Μια επιτυχημένη συνταγή που καθώς δουλεύει στη «Ναυαρχίδα» του Πανεπιστημίου μπορεί να εφαρμοστεί και σε κάθε άλλο Τμήμα.

Θέλετε να φτιάξετε ένα νέο μεταπτυχιακό μάθημα;

Πάρτε με copy-paste τμήματα της ύλης από 2 άλλα μαθήματα (το ένα μπορεί να είναι και προπτυχιακό) (πηγή) και έχετε ένα νέο μάθημα. Έτσι απλά, χωρίς καμία προσθήκη, χωρίς καμία τροποποίηση.

Μην ανησυχείτε!
Ακόμη και αν κάποιος συνάδελφος σας το εντοπίσει, η Γενική Συνέλευση του Τμήματος σας δεν πρόκειται να ακούσει αυτού του είδους τις «συκοφαντίες» στο έργο σας (δες απόσπασμα παρακάτω).

Το νέο μεταπτυχιακό μάθημα σας θα φιγουράρει στο επίσημο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών του Τμήματος σας. Έτσι απλά … και χωρίς κόπο.

Και καθώς η συνταγή δουλεύει στην  «Ναυαρχίδα» του Πανεπιστημίου Πατρών που έχει και το «προνόμιο» να έχει τον μεγαλύτερο αριθμό μαθημάτων, και με μεγάλη διαφορά από το δεύτερο τμήμα, είναι σίγουρο πως θα δουλέψει και για το Τμήμα σας. Καλή τύχη λοιπόν!

Σε επόμενο βήμα … και για να καλύψουμε τις «ανάγκες διδασκαλίας» ζητάμε νέα μέλη ΔΕΠ από το υπουργείο ή «επινοικιάζουμε» μαθήματα σε μέλη ΕΔΙΠ ή Πανεπιστημιακούς υποτρόφους … τώρα … που το επιτρέπει και ο Νόμος!

Μου έλεγε πρόσφατα συνάδελφος που έχει διατελέσει στη Διοίκηση του Ιδρύματος «έχει κανείς αμφιβολία ότι τα προβλήματα του Δημόσιου Πανεπιστημίου πηγάζουν από τους πρωτοβάθμιους καθηγητές;» Προσωπικά το υποστήριζα δημόσια από το 2002.

Στην εικόνα 1 παρακάτω σημειώνονται


α) Με          σημειώνονται τα τμήματα που είναι copy-paste από το προπτυχιακό μάθημα 10ου εξαμήνου «Κατανεμημένα Ενσωματωμένα Συστήματα Πραγματικού Χρόνου» (22Γ006)
β) Με      σημειώνονται τα τμήματα που είναι copy-paste από το Μεταπτυχιακό μάθημα «Βιομηχανικά Δίκτυα Υπολογιστών»
γ) Με        σημειώνονται τα τμήματα που είναι Ελαφρά διορθωμένα μετά από Copy-paste. (Αρχικό κείμενο: Ενσύρματα/Ασύρματα Δικτυακές Δομές για τοπικά περιβάλλοντα, Τυπικές Βιομηχανικές Δικτυακές Εφαρμογές.)


Σχετικά:
1.    Πώς να γίνεται μέλος ΔΕΠ (εδώ)
2.    Απόσπασμα από σχετική παρέμβαση στην Γενική Συνέλευση του Τμήματος

3 σχόλια:

  1. Γράφει σε tweet του ο Βαρουφακιστής (@alloseimai)
    «Για να μπορέσουμε να πούμε "ΟΧΙ" θα πρέπει να μπορούμε να αντέξουμε χωρίς το "ΝΑΙ".»
    Μπορούμε άραγε να πούμε ΟΧΙ σε πρακτικές που οδήγησαν το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο (αλλά και τη χώρα) στην σημερινή κατάσταση; Και φυσικά η ερώτηση τίθεται μόνο για τους πρωτοβάθμιους καθηγητές. Οι υπόλοιποι; ούτε που να τους περνάει από το μυαλό τους! To σύστημα θα τους βάλει στο περιθώριο ... στην καλύτερη περίπτωση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την παραπάνω παρέμβαση δημοσιοποίησα στην Πανεπιστημιακή κοινότητα πριν λίγες μέρες.
    Κανείς δεν απάντησε/σχολίασε δημόσια.
    Τα κατ΄ ιδίαν σχόλια που πήρα από συναδέλφους είναι στο παρακάτω πλαίσιο:
    "Τι θέλεις και τα σκαλίζεις;" "δεν ξέρεις ότι σε όλα τα τμήματα το ίδιο γίνεται;" "δεν βλέπεις ότι κανένας δεν θέλει να αλλάξει την κατάσταση;" "τι νομίζεις; ότι μπορείς να κάνεις κάτι;"
    Δεν ήμαστε διατεθειμένοι να αλλάξουμε Νοοτροπίες και Πρακτικές που οδήγησαν την χώρα στην σημερινή κατάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "ΠΜΣ των οποίων τα μαθήματα διαφέρουν ελάχιστα από τα αντίστοιχα προπτυχιακά και για αυτά υπάρχουν αναφορές από τους φοιτητές που αναρωτιούνται γιατί τα παρακολουθούν." Απόσπασμα από την Ομιλία του Υπουργού Παιδείας στην στην έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων 8/7/2017

    ΑπάντησηΔιαγραφή