Στο βιβλίο του «Structured Analysis and System Specification», 1979, ο Tom Demarco παρουσιάζει,
στα πλαίσια της SA
μεθοδολογίας του, τις φάσεις ανάπτυξης ενός συστήματος.
Μια από τις φάσεις αυτές την ονομάζει cost-benefit analysis και
την τοποθετεί μετά από την δημιουργία εναλλακτικών προτάσεων σχεδιασμού του συστήματος, το οποίο αναπτύσσεται για να επιλύσει ένα πρόβλημα. Σημειώνει δε, μεταξύ άλλων, πως οι
μηχανικοί είναι υπεύθυνοι να προτείνουν τις διάφορες εναλλακτικές προτάσεις και
να τις τεκμηριώνουν όσον αφορά το κόστος και τα οφέλη της κάθε μιας. Στην
συνέχεια μια άλλη ομάδα με διαφορετικές ικανότητες και γνώσεις εκτελεί την φάση
του cost-benefit
analysis
και επιλέγει την προς υλοποίηση πρόταση. Υποστηρίζει δε
πως στην φάση αυτή οι Μηχανικοί δεν
συμμετέχουν. Αντίθετα, αυτοί αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν την επιλεχθείσα πρόταση. Σαφώς διάκριτοι ρόλοι, σαφώς διακριτές και πλήρως ορισμένες γνώσεις, ικανότητες και εμπειρίες απαιτούνται για κάθε φάση σύμφωνα με τον Tom Demarco 35 χρόνια πριν.
συμμετέχουν. Αντίθετα, αυτοί αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν την επιλεχθείσα πρόταση. Σαφώς διάκριτοι ρόλοι, σαφώς διακριτές και πλήρως ορισμένες γνώσεις, ικανότητες και εμπειρίες απαιτούνται για κάθε φάση σύμφωνα με τον Tom Demarco 35 χρόνια πριν.
Αυτά διδάσκω, μεταξύ άλλων, στους μαθητές μου
στα πλαίσια του μαθήματος του πέμπτου έτους “System and Software Engineering”.
Οι Μηχανικοί δάσκαλοι τους όμως αποδείχθηκαν, για μία ακόμη
φορά, εν έτη 2014, τουλάχιστο ανίκανοι, όχι μόνο να “τρέξουν” τη φάση του Cost-Benefit Analysis, αλλά ακόμη και
να προτείνουν εναλλακτικές προτάσεις επίλυσης του προβλήματος και να τις τεκμηριώσουν
όσον αφορά το cost
και το benefit.
Βέβαια αν οι Μηχανικοί αυτοί βρισκόντουσαν
σε ένα Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο ή στην Βιομηχανία το πιθανότερο, και αν
παρουσίαζαν αυτή την συμπεριφορά, θα ήταν σε αναζήτηση εργασίας εδώ και χρόνια.
Σήμερα τους πληρώνει ακόμη η ελληνική κοινωνία για να εκπαιδεύουν τη νέα γενιά.
Κλεάνθης Θραμπουλίδης
ΥΓ
Το Τμήμα βρίσκεται
υπό κατάληψη για 7η συνεχόμενη εβδομάδα από τους φοιτητές οι οποίοι διεκδικούν
την απόσυρση του ορίου δήλωσης μαθημάτων που επέβαλαν οι δάσκαλοι τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου