Πολύ συζήτηση γίνεται τις μέρες αυτές για την αξιολόγηση στην Δευτεροβάθμια. Σχεδόν είκοσι χρόνια πριν, μια αντίστοιχη συζήτηση αφορούσε την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων. Τότε ήμουν από τα ελάχιστα μέλη ΔΕΠ που είχαμε ταχθεί υπερ της αξιολόγησης. Φεβρουάριος 2005 σημείωνα σε μήνυμα μου προς την Πανεπιστημιακή κοινότητα
«H επιτροπή διαχείρισης Επικουρικού Εκπαιδευτικού Έργου μόλις προχθές απέρριψε με μόνη θετική ψήφο την δική μου την πρόταση μου για καταγραφή των εκπαιδευτικών εργαστηριακών δραστηριοτήτων του Τμήματος χαρακτηρίζοντας την σαν προσπάθεια Αξιολόγησης. Πριν από ενάμιση χρόνο μια άλλη επιτροπή, αυτή της διαχείρισης του ΕΠΕΑΕΚ αναβάθμιση ΠΠΣ, απέρριψε παρόμοια πρόταση καταγραφής του εκπαιδευτικού εν γένει έργου του Τμήματος.»
Αυτά βέβαια δεν εμπόδιζαν τον Πρύτανη να διαβεβαιώνει δημόσια την Υπουργό πως
“λειτουργεί σύστημα αξιολόγησης
στο Πανεπιστήμιο Πατρών για την διαρκεί αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου” Καταγραφή
– Αξιολόγηση – Consistency
Μετά από χρόνια οι λυσσαλέες αντιδράσεις για την αξιολόγηση σταμάτησαν, προκαλώντας την απορία όσων αντιδρούσαμε σε αυτές. Όταν όμως συστάθηκαν οι επιτροπές αξιολόγησης καταλάβαμε τι είχε συμβεί. Οι πολέμοιοι της απλά αποφάσισαν να την αναλάβουν αυτοί. Εγώ φυσικά δεν είχα θέση σε μια τέτοια επιτροπή καθώς ζητούσα την αξιόπιστη εφαρμογή της (Οδηγίες προς αξιολογούμενους ή Σήμερα, η ευθύνη είναι δική σου!) και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της. (Περί αξιολόγησης ο λόγος - 2013).
Μάταια, 15 χρόνια μετά την εφαρμογή της, ζητάω να λαμβάνονται υπόψιν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης στην ανάθεση τουλάχιστο εκπαιδευτικού έργου σε καθηγητές που έχουν συνταξιοδοτηθεί. Και όμως ακόμη και σε συνταξιοδοτηθέντες οι αναθέσεις μαθημάτων γίνονται χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι αξιολογήσεις τους από τους φοιτητές. Ακόμη και κατά την απονομή του τίτλου του Ομότιμου δεν γίνεται καμία αναφορά στις αξιολογήσεις των φοιτητών (Ομοτιμοποιήσεις – The lower bounds). Κατά τα άλλα, κάθε χρόνο καλούμε τους φοιτητές μας να μας αξιολογήσουν!.
Αθάνατη Ελλάδα! Και αξιολόγηση έχεις ψηφίσει και αξιολόγηση δεν έχεις.
Σημείωνε μεταξύ άλλων ο Γιάννης Τσιβίδης σε άρθρο του στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 8 χρόνια πριν
“(…) Σε τι βοηθάει το γεγονός ότι
αυτά τα αγνοούμε και αβασάνιστα διαδίδουμε ότι «τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι
από τα καλύτερα»; Οι ψευδαισθήσεις αυτές μας εμποδίζουν να δούμε την έκταση των
προβλημάτων μας σε πολλούς τομείς." ...
μπερδεύουμε την πραγματικότητα με τη φαντασία μας
Σχετικές αναρτήσεις
Αξιολόγηση και εργαστηριακό έργο
H αξιολόγηση του «συστήματος Αξιολόγησης»
Αξιολογήσεις … Επιθεωρήσεις και … Καραβανάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου