Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016

Κλεάνθη, συμμαζέψου …

«Η γενική αρχή που διέπει το σχέδιο νόμου είναι ότι όλα τα δεδομένα του δημόσιου τομέα είναι ελεύθερα προς διάθεση, με την επιφύλαξη αυτών που προστατεύονται από το ιδιωτικό απόρρητο (…) “ Πρακτικά, όμως, τα πάντα μένουν κρυφά, από τον αριθμό του προσωπικού και το κόστος μισθοδοσίας, μέχρι τις δαπάνες για υπερωρίες, εκτός έδρας κ.λ.π. 
Αυτά λέει μεταξύ άλλων ο κ. Θεόδωρος Καρούνος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ). Πηγή: Στα χαρτιά η διαφάνεια της δημόσιας διοίκησης

Τι λέει η Πολυτεχνική σχολή;
«Κλεάνθη συμμαζέψου. Το γνωρίζω το ωράριο και θα το πω εκεί που πρέπει να το πω. Σε λίγο θα μας ρωτήσεις και για το ωράριο της Γραμματέας και του προισταμένου.»
Τι έκανε ο Κλεάνθης; Τόλμησε να ρωτήσει τέλος Ιουνίου 2015 μέσα στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος πoιο είναι το ωράριο του προσωπικού του Υπολογιστικού κέντρου του τμήματος. Επτά μήνες μετά, το ωράριο δεν το γνωρίζει κανείς ή τουλάχιστο δεν το δημοσιοποιεί κανείς.

Το 2010 θεσμικά όργανα του Πανεπιστημίου αποφάσιζαν να εξαιρέσουν το Πανεπιστήμιο από την διαύγεια.
Λίγο αργότερα το Πανεπιστήμιο αναγκάστηκε από την Πολιτεία να εφαρμόσει την διαυγεια. (Διαύγεια, Προσωπικά Δεδομένα, Διάλογος στο Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο και η χρεοκοπία θεσμών και αξιών)

Σήμερα έχουμε μάθει πως μπορείς και να εφαρμόζεις την Διαυγεια και να κάνεις την δουλειά σου όπως τον παλιό καλό καιρό. Νοοτροπίες και πρακτικές που οδήγησαν τη χώρα στην σημερινή κατάσταση δεν αλλάζουν από την μία μέρα στην άλλη.

Σχετικές παρεμβάσεις
Περί της αξιοποίησης του προσωπικού του Τμήματος στην εξεταστική διαδικασία εδώ
Αξιοποίηση διαθέσιμων πόρων εδώ

2 σχόλια:

  1. Μέλος ΔΕΠ: " (...)σχετικά με το προσωπικό ενός Τμήματος (μέλη ΔΕΠ, ΕΤΕΠ κλπ.), γνωρίζω ότι αρμόδιος για τον έλεγχο τήρησης των υποχρεώσεων τους (πχ. τήρηση ωραρίου, επιστροφή από άδειες κλπ.) είναι ο εκάστοτε Πρόεδρος. Αν αυτό δεν ισχύει, παρακαλώ ενημερώστε με για τις αρμοδιότητες που έχουν στα θέματα αυτά τα υπόλοιπα επίπεδα διοίκηση, πχ,. δντες τομέων, εργαστηρίων κλπ
    Πρόεδρος:
    "Φυσικά, ο Πρόεδρος του Τμήματος είναι κυρίως υπεύθυνος για την τήρηση των υποχρεώσεων του ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος και η/ο γραμματεύς έχει την ευθύνη του διοικητικού προσωπικού."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή