Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Σχέδιο ΑΘΗΝΑ, παραγωγικότητα και ελπίδες αναστροφής της πορείας

Αν χρειαζόμαστε τόσους ανθρωπομήνες για αυτό το αποτέλεσμα (σχέδιο ΑΘΗΝΑ)  δεν είναι να απορεί κανείς γιατί είναι η χώρα στην σημερινή κατάσταση και δεν μπορεί να αναστραφεί η πορεία της.

Μας χρειάζονται τόσοι ανθρωπομήνες για να κάνουμε τα αυτονόητα, όπως για παράδειγμα να κλείσουμε τμήματα που δεν είχαν για χρόνια φοιτητές ή είχαν στο σύνολο τους εισακτέους κάτω από την βάση, ή τα είχαμε ανοίξει (Μπαμπινιώτης) ενώ είχαν κλείσει ένα χρόνο πριν.

Και ήμαστε και περήφανοι ότι παρουσιάζουμε σχέδιο αναδιάρθρωσης της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης!

Και το ονομάζουμε ΑΘΗΝΑ. Αλλά δεν φτάνει μόνο το όνομα. «συν Αθηνά και χείρα κίνει» αλλά οι Κυβερνόντες και η Δημόσια Διοίκηση έχουν επανειλημμένα αποδείξει ότι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να κινήσουν την "χείρα".


9 σχόλια:

  1. Έχετε απόλυτο δίκιο. Τελικά, υπάρχει ελπίδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ελπίδα δεν υπάρχει καμία! Όλα πρόχειρα γίνονται. Ένα μόνο μικρό,αλλά για τον Υπουργό ασήμαντο, παράδειγμα: Το Τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και το Εμπόριο του ΤΕΙ Ηπείρου έχει 800 φοιτητές από το 1. πρώτο επιστημονικό πεδίο ήρθαν να σπουδάσουν ξένες γλώσσες και διαπολιτισμική επικοινωνία. Το τμήμα δεν είχε ποτέ δυσκολία να προσελκύσει φοιτητές. Τώρα, σύμφωνα με το σχέδιο Αθηνά οι φοιτητές μας θα πάρουν πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων! Οι καθηγητές είναι ξένων γλωσσών! Αυτοί καλούνται τώρα να τους διδάξουν διοίκηση επιχειρήσεων; Τι θα γίνει με τις συμβάσεις ERASMUS με ομοειδή τμήματα στο εξωτερικό; Τι θα πούμε στους συνεργάτες μας στο εξωτερικό; Πως θα τους εξηγήσουμε ότι δεν μπορούμε πια να συνεργαστούμε, επειδή είμαστε - πια- διοίκηση επιχειρήσεων; Που θα βρεθεί το προσωπικό που θα διδάξει στο νέο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οργανισμών και Συστημάτων; Πόσο θα στοιχίσει το προσωπικό αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Το πολυαναμενόμενο σχέδιο ΑΘΗΝΑ είναι ένα άτολμο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή και κατώτερο των περιστάσεων. Ο μαρασμός και η γήρανση της τεχνητά διογκωμένης και γεωγραφικά κατακερματισμένης ανώτατης εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζεται με το σχέδιο αυτό. Διατηρείται ένας μεγάλος αριθμός διάσπαρτων ιδρυμάτων και τμημάτων, τα οποία εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, όχι μόνον δεν συνεισέφεραν σε καμία πτυχή της αναγκαίας ανάπτυξης της καινοτομίας και τεχνογνωσίας, αλλά λειτούργησαν συχνά ως χώροι χαμηλού επιπέδου εκπαίδευσης και χωρίς να μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη δυναμικών οικονομιών στις περιφέρειες της χώρας.

    Με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ, η αναδιάρθρωση των ΑΕΙ δεν αντιμετωπίστηκε ως εθνική υπόθεση. Οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες και πάλι δεν παραμερίστηκαν. Εξόφθαλμη είναι η εύνοια σε ιδρύματα και τμήματα που συνδέονται με παράγοντες του πολιτικού προσωπικού και του ίδιου του υπουργείου παιδείας. Με το σχέδιο ..."
    Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ «ΑΘΗΝΑ»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "η  σχεδιαζόμενη  συγχώνευση  καταργεί  άνωθεν  τον  στρατηγικό  σχεδιασμό  του Πανεπιστημίου  Κρήτης,  αναιρεί  έναν  θετικό  συντελεστή  της  φυσιογνωμίας  του,  που  αποκτήθηκε  με 
    γνώση,  αφιέρωση  και  προσπάθεια,  και  εντέλει  οδηγεί  το  Πανεπιστήμιο  σε  οπισθοδρόμηση.  Το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Κρήτης αντιτίθεται ρητά στην ισοπέδωση της πανεπιστημιακής παιδείας και την άνωθεν επιβολή μιας μηχανιστικής ομοιομορφίας στον κατώτατο συντελεστή."
    Συμβούλιο Πανεπιστημίου Κρήτης

    ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ;

    Η γνώμη των φοιτητών του τμήματος Εφαρμοσμενων Μαθηματικών είναι "αντίθετη με το σχέδιο «Αθηνα» το οποίο συγχωνεύει το τμήμα μας με το τμημα Μαθηματικών. Στα συγκεκριμένα τμήματα η συγχώνευση αυτή μόνο προβλήματα μπορεί να επιφέρει.

    Πρώτα απ’ όλα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι τα εν λόγω τμήματα έχουν διαφορετικά ερευνητικά και γνωστικά αντικείμενα και υπάρχουν στη Σχολή Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία.

    Συγκεκριμένα το τμήμα Μαθηματικών έχει ως αντικείμενο την παραγωγή και διάχυση της μαθηματικής γνώσης, ενώ αυτό των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών την Ανάπτυξη μαθηματικών μεθόδων στις διάφορες επιστήμες (Υπολογιστικής, Φυσικών και Οικονομικών).

    Συνεπώς η ενδεχόμενη απορρόφηση του τμήματός σημαίνει την υποβάθμιση του τομέα μας ως κατεύθυνση άρα και την απαλοιφή της εξειδίκευσης που αυτή τη στιγμή μας παρέχεται, με δυνατότητα πλέον περεταίρω εμβάνθυνσης μόνο σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Ακόμα, στο τμήμα μας υπάρχει εγκεκριμμένο μεταπτυχιακό τμήμα καθώς και ισχυρό ερευνητικό κομμάτι στο Ιδρυμα Τεχνολογικών Επιστημών.

    Είναι ακόμα αξιοσημείωτο το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένα αντιστοιχο τμήμα στην Ελλάδα (η Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών στο Μετσόβιο Πολυτεχνίο που θεωρείται από πολλούς παρόμοια στην πραγματικότητα έχει μεγάλες διαφορές).

    Η σχολή αυτή αποτέλεσε συνειδητοποιημένη επιλογή για τους περισσοτερους απο εμας, λόγω των διακρίσεων που αναφέρθηκαν παραπάνω. Είμαστε σίγουροι ότι και στο μέλλον θα υπάρχουν άτομα με αντίστοιχα επιστημονικά ενδιαφέροντα.

    Είμαστε κάθετοι στη συγχώνευση αυτή και ειμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε το τμήμα μας να συνεχίσει να υφίσταται."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. «Να αποσύρει ο υπουργός Παιδείας το σχέδιο «Αθηνά», λέει ο τομέας Παιδείας και έρευνας της ΔΗΜΑΡ, διότι δεν υπακούει σε ακαδημαϊκά κριτήρια.
    Σύμφωνα με την υπεύθυνη του τομέα Παιδείας της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση, «δεν έχει τηρηθεί το θεσμικό πλαίσιο για την κατάργηση, αλλαγή, μετονομασία πανεπιστημιακών και τεχνολογικών τμημάτων καθώς σύμφωνα με τον ν.4009 απαιτείται και η γνώμη της ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση) πράγμα που δεν έγινε».
    Η κ. Ρεπούση καταλήγει ότι «για να γίνει αναδιάρθρωση είναι αναγκαία η συμμετοχή των θεσμικών οργάνων, η αντικειμενικότητα των κριτηρίων η διαφάνεια των διαδικασιών και η υπερίσχυση του δημόσιου συμφέροντος».
    πλήρες κείμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Η επιχειρούμενη χωροταξική αναδιάρθρωση των ΑΕΙ με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ διατηρεί μεγάλο μέρος της φαυλότητας του παρελθόντος. ...
    Η προσπάθεια που επιχειρεί σήμερα η χώρα μας, με την τρικομματική κυβέρνηση, για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του κράτους, τον οποίο διακηρύσσει τόσο ο πρωθυπουργός όσο και άλλοι δύο αρχηγοί, είναι άμεσα συνυφασμένη με την αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης. Αν αφήσουμε και αυτή την ευκαιρία να πάει χαμένη με ένα άτολμο σχέδιο ΑΘΗΝΑ, που διατηρεί μέρος της φαυλότητας του παρελθόντος, τότε δεν έχει μέλλον αυτή η χώρα. Οι αλλαγές πρέπει να είναι τολμηρές, τεκμηριωμένες και ανάλογες των αναγκών της χώρας."
    Η χωροταξική αναδιάρθρωση των ΑΕΙ και το σχέδιο ΑΘΗΝΑ IΩΑΚΕΙΜ ΓΡΥΣΠΟΛΑΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απόφαση ανάθεσης του Έργου με τίτλο «Μελέτη για την αποτύπωση του
    ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας»
    Η απόφαση

    και η εταιρία EEO GROUP ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Α.Ε EEO GROUP

    "Η EEO ανήκει στον Όμιλο Εταιρειών ΑΚΜΗ που κατέχει ηγετική θέση στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Οι υπόλοιπες εταιρείες του Ομίλου είναι:

    Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑΚΜΗ
    Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑΚΜΗ
    AKMI Metropolitan College


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η «Αθηνά» εγκαθιστά ΤΕΙ σε κωμόπολη δίχως λύκειο

    "(...) Το ΕΜΜΕ μπορεί να πανηγυρίζει, αλλά πανηγυρίζουν και η Ναύπακτος και το Αντίρριο. Το μηχανογραφικό δελτίο θα έχει και τη Ναύπακτο, καθώς η έδρα του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής (στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το «Αθηνά») μετακόμισε αρχικά στην Αρτα, κατέβηκε κατόπιν στην Πάτρα, αλλά τελικά επέστρεψε στη Ναύπακτο. Γι’ αυτό πίεσαν ο μητροπολίτης Ναυπακτίας καθώς και βουλευτές και πολιτικοί παράγοντες της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ στην Αιτωλοακαρνανία. Μόνο που οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων που θα επιλέξουν το Τμήμα πρέπει να γνωρίζουν το εξής: Η επίσημη έδρα του είναι στη Ναύπακτο, αλλά οι αίθουσες διδασκαλίας στο Αντίρριο! Πώς αυτό; Στις πιέσεις όσων ήθελαν τη διατήρηση του Τμήματος στη Ναύπακτο, ο κ. Αρβανιτόπουλος αντέταξε ότι έως τώρα το υπουργείο δίνει 150.000 ευρώ ετησίως για την ενοικίαση των εγκαταστάσεών του. Ετσι αντιπροτάθηκε η χρήση παλαιών δημοτικών αιθουσών στο Αντίρριο. Μπορεί ο δήμαρχος Μεσολογγίου Παναγιώτης Κατσούλης να διανύει τη 12η ημέρα απεργίας πείνας, αντιδρώντας στις αλλαγές που επιφέρει το «Αθηνά» στην πόλη του, όμως ο δήμαρχος Ναυπάκτου Ιωάννης Μπουλές, όπως ανέφερε χθες στην «Κ», προετοιμάζει τις αίθουσες του παλιού δημαρχείου Αντιρρίου και του παλιού δημοτικού σχολείου της κωμόπολης για να δεχθούν τους σπουδαστές τον προσεχή Οκτώβριο. Να σημειωθεί ότι το Αντίρριο που πλέον αποκτά Τμήμα ΤΕΙ, έως τώρα διαθέτει μόνο δημοτικό και γυμνάσιο. Δεν διαθέτει, δηλαδή, λύκειο."

    ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Πολυτεχνεία και τις Πολυτεχνικές Σχολές είναι 6075 έναντι 4465 πέρυσι (αύξηση 36%). Ειδικότερα, ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Τμήματα Πολιτικών Μηχανικών είναι φέτος 1000 έναντι 670 πέρυσι (αύξηση 50%), ενώ η αύξηση στη Σχολή Ναυπηγών του ΕΜΠ ξεπερνά το 108% (125 έναντι 60!), όταν είναι γνωστά τα μεγέθη της ανεργίας, που ταλανίζουν τα συγκεκριμένα επαγγέλματα τα τελευταία χρόνια και οι δυσοίωνες προοπτικές για το μέλλον (Βλ. [1]).  Στη Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης, η απόφαση του Υπουργείου για τους εισακτέους προβλέπει αύξηση άνω του 50% έναντι της πρότασης της Συγκλήτου του Ιδρύματος (950 έναντι 666). Αυτό μάλιστα συμβαίνει σε μια Σχολή που το σύνολο σχεδόν των Τμημάτων έχει μεγάλο αριθμό εργαστηριακών μαθημάτων (Βλ. [2]). ..."
    Από την θέση της ΚΙΠΑΝ για τον αριθμό των εισακτέων στα Πανεπιστήμια κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014

    ΑπάντησηΔιαγραφή