Φανταστείτε μια ευθεία γραμμή με δύο άκρα. Στο ένα άκρο
αυτοί που ερευνούν και δημοσιεύουν, στο άλλο αυτοί που απλώς με τη
συνδικαλιστική συσπείρωσή τους επιδιώκουν την ακαδημαϊκή τους
ανέλιξη και τα ευρύτερα οφέλη του «ακαδημαϊκού τίτλου». Οι πρώτοι
αναλώνουν το χρόνο τους στην ερευνητική προσπάθεια και στην καλή
διδασκαλία που απορρέει μόνο από αυτήν. Οι δεύτεροι, μειωμένων
προσόντων είναι σουλατσαδόροι των γραφείων. Κατανέμουν τον χρόνο
τους αποκλειστικά σχεδόν στην αναζήτηση συμμαχιών,
αλληλοεξυπηρετήσεων, εκβιασμών, αδιαφανών συμφωνιών. Ασταμάτητα,
μέχρι να επιτύχουν τις καλύτερες δυνατές συμμαχίες στη βάση των
προσωπικών τους συμφερόντων. Η αξιοκρατία και η ακαδημαϊκή τάξη και
συμπεριφορά χαρακτηρίζει τη μικρότερη σε αριθμό και ισχύ πρώτη
ομάδα. Η αδιαφάνεια και η διαφθορά, την πολυάριθμη και ισχυρότερη
δεύτερη. Τώρα υποθέστε ότι ένας καλός καθηγητής δύναται
(λέμε τώρα…) να εκλεγεί στο Τμήμα και έχει να διαλέξει ένα από τα
δύο άκρα. Πρέπει να κατανοήσετε ότι θα διαλέξει την ομάδα εκείνη που
θα του εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή προαγωγή και όλα τα «καλά» της
ήσυχης ακαδημαϊκής ζωής. Το σύστημα, και γενικότερα όλο το θεσμικό
περιβάλλον που το διαμορφώνει, θα τον οδηγήσει στο άκρο των μετρίων.
Και σιγά σιγά, πιθανώς θα τον αλλοτριώσει κιόλας με την πάροδο των
ετών. Αλλωστε, θα χρειαστεί πολύ σθένος για να αντιδρά μια
ζωή σε εκείνη την ισχυρή ομάδα που μετέρχεται αδίστακτα κάθε μέσο
χωρίς ενοχές και χρησιμοποιεί όλο τον χρόνο για να δημιουργεί
καθημερινή φθορά και προβλήματα στους άλλους…
Πηγή
Το Πανεπιστήμιο των κολλητών εδώ
Πηγή
Το Πανεπιστήμιο των κολλητών εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου