Αναρτήθηκε στο ΒΗΜΑ (TOVIMA) του Πανεπιστημίου 8/9/2020
Με αφορμή τη συζήτηση για τη διαμόρφωση του πλαισίου της εκπαιδευτικής
διαδικασίας για το χειμερινό εξάμηνο παραθέτω την παρακάτω βάση πρότασης*.
1ο – 3ο έτος
Όλες οι δραστηριότητες διδασκαλίας και φροντιστηρίου των μαθημάτων γίνονται εξ αποστάσεως.
Οι δραστηριότητες εργαστηρίου εκτελούνται εξ αποστάσεως μόνο με αιτιολογημένη απόφαση των διδασκόντων.
Για το 1ο έτος, και για τους φοιτητές που θα επιλέξουν να βρεθούν στην Πάτρα με την έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς, σχεδιάζεται για την πρώτη εβδομάδα και με φυσική παρουσία, “εβδομάδα γνωριμίας” με το Πανεπιστήμιο και το Τμήμα. Αυτό θα επαναληφθεί με την έναρξη της κανονικής λειτουργίας του Πανεπιστημίου για τους υπόλοιπους πρωτοετής. Η δράση αυτή δεν περιλαμβάνει μαθήματα.
4ο - 5ο έτος
Κύριος στόχος είναι οι δια ζώσης δραστηριότητες.
Όλα τα μαθήματα με αριθμό φοιτητών μικρότερο από 50 εκτελούνται δια ζώσης. Όλα τα εργαστήρια και τα φροντιστήρια ανεξαρτήτως αριθμού φοιτητών εκτελούνται δια ζώσης (με την διάσπαση σε ομάδες με αριθμό <50 br=""> Εδώ ίσως θα μπορούσαμε να σκεφτούμε πως θα εισάγουμε τον περιορισμό του αριθμού των φοιτητών που εγγράφονται σε κάθε μάθημα.
Από την παραπάνω γενική διάταξη εξαιρούνται τα μαθήματα τα οποία διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ που αποδεδειγμένα ανήκουν στις ευπαθείς/αυξημένου κινδύνου ομάδες. Στις περιπτώσεις αυτές η διδασκαλία γίνεται εξ αποστάσεως. 50>
Όλες οι δραστηριότητες διδασκαλίας και φροντιστηρίου των μαθημάτων γίνονται εξ αποστάσεως.
Οι δραστηριότητες εργαστηρίου εκτελούνται εξ αποστάσεως μόνο με αιτιολογημένη απόφαση των διδασκόντων.
Για το 1ο έτος, και για τους φοιτητές που θα επιλέξουν να βρεθούν στην Πάτρα με την έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς, σχεδιάζεται για την πρώτη εβδομάδα και με φυσική παρουσία, “εβδομάδα γνωριμίας” με το Πανεπιστήμιο και το Τμήμα. Αυτό θα επαναληφθεί με την έναρξη της κανονικής λειτουργίας του Πανεπιστημίου για τους υπόλοιπους πρωτοετής. Η δράση αυτή δεν περιλαμβάνει μαθήματα.
4ο - 5ο έτος
Κύριος στόχος είναι οι δια ζώσης δραστηριότητες.
Όλα τα μαθήματα με αριθμό φοιτητών μικρότερο από 50 εκτελούνται δια ζώσης. Όλα τα εργαστήρια και τα φροντιστήρια ανεξαρτήτως αριθμού φοιτητών εκτελούνται δια ζώσης (με την διάσπαση σε ομάδες με αριθμό <50 br=""> Εδώ ίσως θα μπορούσαμε να σκεφτούμε πως θα εισάγουμε τον περιορισμό του αριθμού των φοιτητών που εγγράφονται σε κάθε μάθημα.
Από την παραπάνω γενική διάταξη εξαιρούνται τα μαθήματα τα οποία διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ που αποδεδειγμένα ανήκουν στις ευπαθείς/αυξημένου κινδύνου ομάδες. Στις περιπτώσεις αυτές η διδασκαλία γίνεται εξ αποστάσεως.
Κλεάνθης Θραμπουλίδης
* Η πρόταση είναι προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά του Τμήματος ΗΜ&ΤΥ: 6 εξάμηνα κορμός με όλα τα μαθήματα υποχρεωτικά, και 3 εξάμηνα με όλα τα μαθήματα επιλογής, 300-320 πρωτοετείς φοιτητές.
Πρόταση για Πρωτοετείς
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρέλαβα το παρακάτω σχόλιο από συνάδελφο και τον ευχαριστώ. Συμφωνώ μαζί του καθώς εν τω μεταξύ ενημερώθηκα από άλλο συνάδελφο για μια Πρόταση για τους Πρωτοετείς που δίνει λύση. Πρόταση την οποία υιοθετώ και υποστηρίζω.
« (…) η πρόταση σου δεν με βρίσκει σύμφωνο!
Λυπάμαι τους πρωτοετείς φοιτητές που θα κληθούν να σπουδάσουν και να γίνουν επιστήμονες με αυτές τις συνθήκες ....
Για να αποκτηθεί η γνώση, κατα τη γνώμη μου, πρέπει να βρίσκεσαι σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον. Να δέχεσαι ερεθίσματα και αλληλεπιδράσεις σπο τους καθηγητές σου και από τους συμφοιτητές σου. Να μπορείς να πηγαίνεις στην βιβλιοθήκη κλπ
Εγώ θέλω τον φοιτητή (έστω και με μάσκα) στο αμφιθέατρο και στο εργαστήριο.
Κουραστηκα (και αηδιάζω) να βλέπω την απόκτηση πτυχίων με αντιγραφή και να κάνω πως δεν την βλέπω!»
Και η πρόταση που δίνει λύση
Χωρίζονται οι πρωτοετείς σε ομάδες των 50 και οι ομάδες παρακολουθούν τις διαλέξεις δια ζώαης εκ περιτροπής. Η μία ομάδα δια ζώσης, οι υπόλοιπες εξ αποστάσεως.