Σε
επιστολή που συνέταξε ο Πρόεδρος του Τμήματος και συνυπογράφουν τα μέλη του ΔΣ
του Τμήματος και η οποία ήρθε προς συζήτηση στη Συνέλευση του Τμήματος
(28/1/2020) με στόχο την προώθηση της “προς τα ανώτατα θεσμικά όργανα του Πανεπιστημίου”
αναφέρεται μεταξύ άλλων πως:
α)
η επιστολή που απέστειλα στο advisory board
του Τμήματος
με θέμα «Αντιακαδημαϊκές πρακτικές σε
εκλογές μελών ΔΕΠ» (κεντρικό πρωτόκολλο Πανεπιστημίου) με το οποίο ως μέλος τριμελούς
εισηγητικής επιτροπής ζητώ την άποψη των μελών του επί επτά καθαρά ακαδημαικών
θεμάτων που έχουν σχέση με διαδικασία εκλογής μέλων ΔΕΠ, και
β)
οι παρεμβάσεις μου στο ΒΗΜΑ του Πανεπιστημίου ( «Έργα βιτρίνας…», «Έργα
Βιτρίνας Νο 2 ... Brain gain και Δασκαλάκης» και «Οι Επτά Πληγές* του Φαραώ» ),
επιδιώκουν
να επηρεάσουν το εκλεκτορικό σώμα και να στοχοποιήσουν μέλη του Τμήματος, «με προφανή
σκοπιμότητα την πλήρη χειραγώγηση τους προς την δική τους άποψη».
Με
βάση τα παραπάνω και για να μην υποστώ, όπως η επιστολή ζητά, τις συνέπειες που
απορρέουν από τον εσωτερικό κανονισμό και για να αποφύγω την παραπομπή μου στην επιτροπή δεοντολογίας, οφείλω να ζητήσω συγνώμη για τις επτά «απόψεις μου» (οι κατ’ άλλους επτά “πληγές”)
απορρέουν από τον εσωτερικό κανονισμό και για να αποφύγω την παραπομπή μου στην επιτροπή δεοντολογίας, οφείλω να ζητήσω συγνώμη για τις επτά «απόψεις μου» (οι κατ’ άλλους επτά “πληγές”)
1. Οφείλω να ζητήσω
συγνώμη γιατί είναι άποψη μου πως ο συγγραφέας
της εισηγητικής έκθεσης δεν μπορεί να είναι ο συντονιστής της τριμελούς επιτροπής όταν αυτός είναι ο επιβλέπων καθηγητής της Διδακτορικής διατριβής του υποψήφιου που προτείνεται για την θέση, όταν μάλιστα ο συντονιστής είναι συγγραφέας
στα 2/3 τω δημοσιεύσεων σε περιοδικά στις οποίες εμφανίζεται ως συν-συγγραφέας
ο προτεινόμενος.
2. Οφείλω να ζητήσω
συγνώμη γιατί είναι άποψη μου πως πρέπει
να δίνεται η δυνατότητα στους υποψηφίους να δώσουν διάλεξη στο Τμήμα ώστε να
τους γνωρίσουν τα μέλη του Τμήματος και οι εκλέκτορες.
3. Οφείλω να ζητήσω
συγνώμη γιατί είναι άποψη μου πως τα μέλη του του εκλεκτορικού σώματος που
έχουν ακριβώς το γνωστικό αντικείμενο της θέσης πρέπει να είναι τακτικά και όχι
αναπληρωματικά και μάλιστα σε σειρά 4η και 6η.
4. Οφείλω να ζητήσω
συγνώμη γιατί είναι άποψη μου πως στα εσωτερικά μέλη του εκλεκτορικού σώματος πρέπει
να περιλαμβάνονται καθηγητές του Τμήματος που διδάσκουν το γνωστικό
αντικείμενο, κάποιοι από αυτούς σε μεταπτυχιακό επίπεδο, αντί να περιλαμβάνονται καθηγητές
με γνωστικά αντικείμενα αμφιλεγόμενης συνάφειας με το γνωστικό
αντικείμενο της θέσης.
5. Οφείλω να ζητήσω
συγνώμη γιατί είναι άποψη μου πως η συγκρότηση του εκλεκτορικού σώματος δεν
μπορεί να γίνεται 13 μήνες μετά την ημερομηνία λήξης υποβολών (20/06/2018), παρά
το ότι ο σχετικός Νόμος ορίζει έντονη υπόδειξη 10 ημερών και οι εκπαιδευτικές
ανάγκες του Τμήματος είναι τεράστιες.
6. Οφείλω να ζητήσω
συγνώμη γιατί είναι άποψη μου πως στο εισηγητικό σημείωμα πρέπει να εμφανίζει όλο
το δημοσιευμένο έργο που έχουν καταθέσει οι υποψήφιοι στο ΑΠΕΛΛΑ.
7. Οφείλω να ζητήσω
συγνώμη γιατί είναι άποψη μου πως όταν ορίζεις την ημερομηνία διεξαγωγής της εκλογικής
διαδικασίας πρέπει να έχεις ελέγξει το νόμιμο της διαδικασίας ώστε να μην
ταλαιπωρείς εκλέκτορες και υποψηφίου με αναβολές 3 μέρες πριν την προγραμματισμένη
συνεδρίαση.
Ειλικρινά
μετανοιωμένος για τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές “χειραγωγούν”, “στοχοποιούν”
και έχουν "προφανή σκοπιμότητα την πλήρη χειραγώγισή τους προς τη δική τους άποψη", ζητώ ειλικρινά συγνώμη.
Επιφυλάσσομαι
τέλος να ζητήσω συγγνώμη και από τα μέλη εκείνα του Advisory Board τα οποία ανέφεραν στους
συνυπογράφοντες την επιστολή του Προέδρου, την δυσαρέσκεια τους για την
ενέργεια μου να απευθυνθώ σε αυτά.
Κλεάνθης
Θραμπουλίδης
Καθηγητής
"ΕΡ: Κάποτε φύγατε από το ΜΙΤ για να γυρίσετε στην Ελλάδα. Σήμερα θα συμβουλεύατε τους Έλληνες επιστήμονες στο εξωτερικό να κάνουν το ίδιο ή η διεθνής εμπειρία είναι προτιμότερη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΠ: Η διεθνής εμπειρία είναι εντελώς αναγκαία, αν θέλουμε να είμαστε διεθνώς ανταγωνιστικοί. Στο Ισραήλ ήταν, και πιστεύω είναι, αναγκαστική προϋπόθεση για ένταξη σε βαθμίδα καθηγητική η διετής εμπειρία μετά το διδακτορικό σε υψηλής ποιότητας αμερικανικά ή ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.
Ναι, θα συμβούλευα τους Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού να γυρίσουν, κατά προτίμηση όμως σε Τμήματα όπου κάποιοι από τους διδάσκοντες έχουν εργασθεί σε ξένα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα." Πηγή: Κώστας Βαγενάς, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και της Εθνικής Ακαδημίας Μηχανικών των ΗΠΑ